سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

ایستگاه آخر

بالاخره بعد از کش وقوس ها و مسائل حاشیه ای،جلسات بررسی صلاحیت و رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ایستگاه آخر رسید. آنچه در برنامه ها و سخنان دفاعی تمامی وزراء پیشنهادی آنهم با فراوانی بالا و بطور مکرر بیان و تکرار گردید،موضوع مبارزه با فساد و فساد ستیزی بود. مقوله ای که بنظر بنده، برگه برنده ای برای اخذ رای اعتماد حداکثری وزرای معرفی شده از سوی مجلس انقلابی گردید. واقعا در کشور چه خبر است که همه رئیس جمهورش و هم وزیرش از فساد و مبارزه با فساد صحبت  و آن را از اولویت برنامه های خود  معرفی می کنند. جای نگرانی است که مبادا در چهار سال اول دولت همه ی کارها معطوف به مبارزه با فساد و فساد ستیزی با هدف و رویکرد تسویه حساب های سیاسی و حزبی گردد و چالش های اساسی و مهم از جمله کرونا،تورم ،اشتغال و گرانی که همه ی آحاد جامعه را به ستوه آورده،آنطور که باید وشاید مورد توجه جدی و عملیاتی دولت قرار نگیرد و باز سر مردم بی کلاه بماند.

هرچند که مبارزه با فساد و فساد ستیزی از مطالبات اصلی مردم می باشد‌، ولی با توجه با شرایط سخت و دشوار حاکم بر کشور و چشم امید مردم به این دولت به جهت هماهنگی و یکدست بودن هر سه قوا، به راستی انتظار معجزه از این دولت میرود و دیگر هیچ بهانه ای با عنوان عدم همراهی بخشی از  حاکمیت و نظام از سوی دولت در این برهه از زمان دیگر قابل قبول و پذیرش، نخواهد بود.

همانطور که مولوی عبدالحمید گفته است؛ "این دولت آخرین شانس جمهوری اسلامی است و همینطور آخرین شانس کشور برای عبورِ به نسبت امن و باثبات و کم‌هزینه از بحران‌های درهم پیچیده کنونی". النهایه همه چشم امید به روزهای آتی دوخته اند برای دیدن روزهای آرام و شادی بخش. امیدوارنه به انتظار می نشینیم‌. 






تاریخ : جمعه 100/6/5 | 11:7 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

طالبان تعدیل شده!!!

طالبان احتمالاً با دسیسه برخی از کشورهای منطقه و خروج آمریکا، بدون جنگ اما با زور اسلحه صاحب کشور افغانستان شدند. به نظرم صحبت کردن درباره طالبان زود است. هرچند که صدا وسیمای کشورمان این روزها با پخش گزارش های مختلف سعی در مخابره کردن چهره مثبت از طالبان دارد و تلاش می کند این موضوع را به داخل کشور منتقل کند که  طالبان امروز،طالبان 20 سال پیش نیست و بقول برخی سیاسیون داخلی با  طالبان تعدیل شده روبرو هستیم.  ولی باید زمان بگذرد تا ببینیم چه حکومتی در افغانستان ایجاد خواهد شد.  تغییر  180 درجه ای این روزهای طالبان البته در گفتار  نه در عمل را نبایستی زود باور کنیم. چرا که این گروه سالها با انجام عملیات های انتحاری مختلف در مناطق مختلف افغانستان، مردمان بی گناه را به خاک و خون کشیده  و حتی به کودکان نیز رحم نکرده اند. حتی تا چند روز پیش دختران 12 ساله را  نیزبه زور به نکاح خود در می آوردند. هر چند بطور مکرر میخواهم  خودم را قانع کنم که با  طالبان تعدیل شده در افغانستان روبرو هستیم،   ولی  جمله منتسب به ابوعلی سینا است که می گوید:

" به قومی مبتلا شده ایم که می پندارند خداوند جزء آنها کسی را هدایت نکرده است"!!

مرا از باور و درک اینکه طالبان هم از بعد گفتار و از هم از بعد رفتار اصلاح شده است،باز می دارد. خدا را چه دیدی شاید با این همه تعریف و تمجید طالبان از سوی رسانه خودی و همچنین سکوت معنادار اکثر کشورها دنیا، روزی برسد که همه ی کشورها، طالبان را به رسمیت بشناسند و طالبان تعدیل شده از افغانستان ،سوئیس دوم بسازد و مهاجرت معکوس رخ دهد و همه بخواهند به افغانستان پناهنده شوند. فکر کنم در آن زمان نیز باز سر ما ایرانی ها بی کلاه خواهد ماند. الله اعلم 






تاریخ : سه شنبه 100/6/2 | 11:33 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

جلسه رای اعتماد

از روز شنبه مورخ 1400/5/30 جلسه بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی از سوی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی آغاز گردیده و چند روزی ادامه خواهد داشت.آنچه در سخنان نمایندگان مخالف و موافق در خصوص کلیات برنامه دولت سیزدهم قابل تامل بود این نکته بود که موافقین اهم مشکلات کشور را آینده مبهم صندوق های بازنشستگی ،برجام، تورم،گرانی، معیشت مردم،ارز،اشتغال، شفافیت در امور، فساد، عدالت اجتماعی،محیط زیست،اصلاح نظام بانکداری، آینده جمعیت، فضای کسب وکار و کرونا،عنوان کردند و از رئیس جمهور خواستند برای رفع چالش های عنوان شده برنامه داشته باشد.

مخالفین برنامه دولت سیزدهم نیز در جلسه رای اعتماد به وزراء هم به مشکلات صندوق های بازنشستگی،برجام،تورم،گرانی،معیشت مردم،ارز،اشتغال ،شفافیت در امور، فساد،عدالت اجتماعی،محیط زیست،اصلاح نظام بانکی، آینده جمعیت،فضای کسب وکار و کرونا، اشاره و عدم ارائه برنامه شفاف از سوی دولت سیزدهم به مشکلات را علت مخالفت خود اعلام کردند.

کشور سالهاست با مشکلات عنوان شده فوق ولی با درجات متفاوت دست به گریبان است. واقعیت این است که برای فایق آمدن به مشکلات مطروحه از سوی نمایندگان موافق ومخالف به برنامه های دولت سیزدهم، داشتن وزیر توانمند و کارآمد شرط لازم است ولی شرط کافی، داشتن و بکارگیری یک حکمرانی مطلوب،می باشد.حکمرانی که عقلانیت،شفافیت و آینده نگری و پاسخگو بودن شاخص های اصلی آن باشد.. و از همه مهمتر نتایج برنامه ها شامل همه ی مردم کشور نه قشر یا گروه خاصی باشد. در غیر اینصورت همانطور که در جلسه رای اعتماد به دولت دوازدهم  همین مشکلات را شنیدم در جلسه رای اعتماد به دولت چهاردهم نیز همین مشکلات را از نمایندگان موافق و مخالف مجلس با دو ادبیات متفاوت، مجددا خواهیم شنید. 






تاریخ : شنبه 100/5/30 | 8:27 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

کرونا با ما و ما با کرونا

در خصوص شیوه های مبارزه با ویروس کرونا بویژه در ماههای اخیر، دیگر نمیتوان به دلایلی همچون؛ طولانی شدن ریشه کنی بیماری در کشور،شرایط اقتصادی و معیشتی مردم، پائین بودن سطح اعتماد متقابل بین مسئولین و مردم، عدم مدیریت درست و صحیح قرنطینه ها و محدودیت ها از طرف مجریان آنها، عدم برخورد قضایی با متخلفین، خستگی مردم،تصمیم گیری های مختلف و مغایر هم توسط ستاد کرونا،عدم حمایت درست و مناسب مالی از کسب وکارها و صاحبان اصناف از سوی دولت به جهت شرایط بودجه ای و از همه مهتر ملاحظه کاری ها در اتخاذ تصمیمات خاص و قاطع، به رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم برای قطع زنجیره ویروس کرونا، خوش بین و امیدوار بود. تنها راهکار برای خروج از این وضعیت بحرانی و تجربه نکردن پیک های پنجم به بالا، تلاش میدانی برای واکسیناسیون و ایمن سازی مردم می باشد. لذا می بایست به هر نحوه ممکن واکسن در کمترین زمان ممکن تهیه و با افزایش تعداد مراکز تجمیعی به مردم تزریق گردد. در غیر اینصورت با استمرا شرایط کنونی مبارزه با کرونا( خواهش کردن از مردم که رعایت کنند،قرنطینه و ایجاد محدودیت ها و واکسیناسیون قطره چکانی)، کرونا با ما و ما با کرونا خواهیم بود.حوادث و اتفاقات چند هفته گذشته حاصل از موج پنجم بیماری، خود گواهی بر این ادعا است که چاره ای جزء واکسیناسیون عمومی و آنهم با سرعت بالا نداریم. به امید واکسیناسیون عمومی، سریع و جهادی در کشور. 






تاریخ : جمعه 100/5/29 | 11:37 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

 «هل من ناصر ینصرنی؟»

این که حسین (ع) فریاد می‌زند:آیا کسی هست که مرا یاری کند ؟» «هل من ناصر ینصرنی؟ مگر نمی داند که کسی نیست که او را یاری کند؟این سؤال، ‌سؤال از تاریخ فردای بشری است و این پرسش از آینده است و از همه ماست. (دکتر علی شریعتی)

بنظر میرسد این روزها، یکی از همین روزهای فردای بشری است که دکتر شریعتی در تفسیر خود در ارتباط با«هل من ناصر ینصرنی؟»  به آن اشاره کرده است.  روزهایی که کادر درمان کشور بطور مکرر  فریاد  «هل من ناصر ینصرنی؟» سر میدهند و از ما کمک و یاری میخواهند، نه برای نجات  خودشان بلکه برای نجات هموطنانمان. حال ما به عنوان یک مسلمان و عاشق امام حسین(ع) که ادعا داریم  ایکاش در صحرای کربلا می بودیم و به «هل من ناصر ینصرنی؟»  حسین (ع) لبیک می گفتیم. حال قضاوت کنیم که تا چه حد به  صدای کمک و امداد کادر بهداشت و درمان لبیک گفته ایم؟ موضوعی که همواره مورد تاکید تمامی امامان ما بویژه امام حسین(ع)، بوده است که فریاد رس دیگران در روزهای سخت باشیم.  هموطن گرامی بیائید به عظمت این روزهای عزیز و پرمعنا به صدای «هل من ناصر ینصرنی؟» پرستاران و کادر مراکز درمانی برای نجات انسان ها  برای یکبار هم که شده صادقانه پاسخ بدهیم و کمک حال این عزیزان با رفتارهای مناسب و معقول خودمان باشیم.  تا باشد باعنایت خاص امام حسین(ع)، شاهد ریشه کنی این بیماری وحشی و کشنده از سراسر عالم باشیم.






تاریخ : چهارشنبه 100/5/27 | 10:16 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

یک پیشنهاد:

در راستای تسریع و جلوگیری از ازدحام مردم و اهالی استان بویژه شهرستان اردبیل برای دریافت واکسن کرونا،پیشنهاد میگردد: ضمن افزایش تعداد مراکز تجمیعی واکسیناسیون، تعدادی از این مراکز برای تزریق متقاضیان دز اول تعیین و مشخص گردد که صرفا از طریق سامانه نوبت دهی اقدام به ثبت نام کرده اند.

و بخشی دیگری از مراکز را به کسانی که کارت واکسیناسیون نوبت اول را در دست دارند و قاعدتا تعداد و نوع واکسن های مورد نیاز این قبیل افراد نیز در سیستم ثبت شده و مشخص می باشد، برای تزریق دز دوم واکسن اختصاص یابد.

بنظر میرسد در این صورت اهالی راحت تر و بدون نگرانی میتوانند از خدمات بهتر بهره مند گردد و رضایت عمومی نیز جلب خواهد شد. امیدواریم این پیشنهاد جهت تکمیل،چکش کاری و نهایتا عملیاتی شدن در دستور کار دوستان زحمت کش در دانشگاه علوم پزشکی  و ستاد مقابله با بیماری کرونای استان قرار بگیرد. انشاءا... 






تاریخ : دوشنبه 100/5/25 | 7:53 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

برسد بدست وزیر پیشنهادی تعاون،کار ورفاه اجتماعی

به احتمال قوی در هفته های آتی جلسه بررسی سوابق علمی و اجرایی وزرای پیشنهادی دولت جدید توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز و نهایتا بعد از کش و قوس ها به نظر اکثریت وزیران معرفی شده از جمله کاندیدای وزارتخانه تعاون،کار ورفاه اجتماعی از مجلس رای اعتماد خواهند گرفت.مگر اینکه دراین بین اتفاق خاصی بیافتد که در کشورمان دور از انتظار نیست. علی ایحال در چنین شرایط و فضای موجود بر وزارتخانه و ادارات تعاون،کار ورفاه اجتماعی، اگر جناب دکترحجت عبدالملکی موفق به اخذ رای اعتماد  از مجلس بشوند، ایشان برای ارتقای جایگاه وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی ضمن انتخاب تیم قوی،منسجم،متخصص و هماهنگ در قالب معاونت های تخصصی می بایست در خصوص راهکارهای پیشنهادی ذیل نیز برنامه های کاربردی، عملیاتی، گویا و شفاف برای بدست آوردن رای اعتماد واقعی از کارکنان وزارت تحت مدیریت خود، داشته باشند:

1- بازنگری جدی در انتصابات و تغییر برخی از مدیران کل استانها که دارای سوابق اجرایی و تخصصی مطابق با وظایف و ماموریت های وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی نبوده و بیشتر براساس لابی گری های سیاسی وارد سیستم مدیریت شده اند.

2- توجه میدانی به معیشت کارکنان وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی با مقایسه تطبیقی میزان حقوق و مزایای کارکنان وزارت، بویژه نیروهای انسانی شاغل در ادارات کل استانها  با وزارتخانه های دیگر در راستای تحقق عدالت اجتماعی.

3- در حوزه انفورماتیک پایان دادن به بازار شام سامانه ها و نرم افزارهای مختلف و حرکت به سمت ایجاد یک سامانه یا پورتال جامع وزارتی، یکبار برای همیشه آنهم با پشتیبانی قوی و پایدار.

4- بهاء دادن به جایگاه دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال در استانها از طریق پی گیری موضوع تجمیع، توزیع و نظارت بر کلیه اعتبارات اشتغال و سرمایه گذاری در جهت جلوگیری از موازی کاری ها در این ارتباط.

5- ادغام کلیه شوراها،کمیته و کارگروه ها با محوریت اشتغال و سرمایه گذاری در کارگروه تخصصی اشتغال ادارات کل استانها.

6- ادغام معاونت تعاون در معاونت کارآفرینی و اشتغال برای استفاده مناسب از نیروی انسانی جهت بالندگی در اشتغال و سرمایه گذاری چرا که حوزه تعاون نیز علیرغم چالش های درونی وبیرونی فراوان خود، نهایتا به دنبال سرمایه گذاری و اشتغال است. تاریخ مصرف کار تیمی در کشور تمام شده است و اصرار برآن جفا بر اعضای تعاونی های جدید است.

7- حرکت در مسیر ارتقاء جایگاه مراجع حل اختلاف به عنوان مراجع شبه قضایی به صورت کمی و کیفی با الگو برداری از قوه قضائیه.

8- توجه جدی و عملی به آموزش ضمن خدمت کارکنان. همانطور که اکسیژن نقش حیاتی در بدن دارد. آموزش نیز همانند اکسیژن تاثیر مهم در تربیت نیروی انسانی مولد و کارآمد دارد. بدون آموزش های کاربردی و هدف دار، کارمندان محکوم به روزمرگی هستند.

9- توجه به رفاهیات کارکنان اعم از برنامه ریزی برای استفاده از هتل های سراسر کشور با قیمت های مناسب یا نیم بها با هماهنگی با وزارت گردشگری در قالب تفاهم نامه در راستای افزایش انگیزش کارکنان.

10- ایجاد معاونت رفاه در ادارات استانها برای ایفای نقش موثر وسازنده در ارائه خدمات حمایتی به جامعه هدف و سایر اقشارآسیب پذیر جامعه.

11- تعیین حداقل دستمزد سالانه کارگران براساس مناطق جغرافیایی و نوع مشاغل برای حرکت به سمت عدالت پرداختی.

12- تغییر نوع نگاه وزارت متبوع از توجه صرف به عملکرد کمی به سمت عملکرد کمی-کیفی و پرهیز از ارائه تعهدات کمی به استانها بخصوص در مورد ایجاد اشتغال که تاکنون ره بجای جز روی کاغذ نبرده است.

13- تغییر نوع نگاه به جایگاه روابط عمومی چراکه روابط عمومی چشم و چراغ مدیر و نقش سازنده در کاهش اصطکاک بیرونی نسبت به وزارت و ادارت کل استانها را دارد.

14- اتخاذ تدابیری برای خارج کردن جلسات شورای هماهنگی استانها از شرایط فعلی و افزایش ضمانت اجرایی مصوبات آن که در حال حاضر شورای مزبور صرفا در برگزاری جلسات بدون خروجی خلاصه شده است.

15- تخصیص اعتبارات فرهنگی برای استانها برای انجام فعالیت های فر هنگی و پرهیز و پایان دادن به جذب اسپانسرهای مالی از واحد های تولیدی.

16- نگاه ویژه به بهسازی و یا نوسازی ساختمان های برخی از ادارات کل استانها که از شرایط محیطی مناسبی برخوردار نیستند.زمانی که بازرسان کار جهت افزایش انگیزش شغلی کارگران به داشتن محیط مناسب کاری برای کارفرمایان تاکید و توصیه میکنند. ولی خود در .......

17- حضور در استانها و دیدار صمیمی و نزدیک با همکاران اجرایی آنهم بدون واسطه و تشریفات خاص.

18- به رسمیت شناختن گروه های غیر رسمی در سازمان ها به عنوان یک همراه و استفاده از ظرفیت چنین گروه های در بهبود عملکرد چه در سطح وزارتخانه و چه در سطح ادارات کل استانها، زمانی که خود به تشکیل تشکل های کارگری و کارفرمایی اهتمام جدی داریم.

19- تدوین برنامه های برای حفظ کرامت و شان بازنشستگان وزارت متبوع به صورت عملی نه شعاری و نه نگاه پوپولیستی به موضوع.

20- بعنوان عضوی شورای حقوق و دستمزد، عملی کردن افزایش سقف فوق العاده ویژه کارکنان به 50 درصد.

21- تعیین سن خاص برای استفاده ار بیمه بیکاری برای جلوگیری از سوء استفاده از صندوق بیمه بیکاری.

22- خارج کردن سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ادارات کل سازمان مزبور از رکود فعلی در جهت حضور فعال و تاثیرگذار در ارائه آموزش های متناسب با بازار کار به صورت عملی نه شعاری.

23- تشکیل کمیته ای در وزارتخانه و ادارت کل استانها برای رصد نماگرهای کارشایسته. مقوله ای که میتواند در اصلاح قانون کار و سایر شاخص ها عملکردی کارگری و کارفرمایی تاثیر گذار باشد.

24- استفاده از ظرفیت بانک توسعه تعاون،بانک رفاه و صندوق کارآفرینی امید با پرداخت تسهیلات مناسب و با شرایط خاص برای کارکنان زیر مجموعه.

25- در راستای حمایت از تولید داخل و همچنین افزایش انگیزش کارکنان با هماهنگی با دو خودرو ساز بزرگ یعنی سایپا و ایران خودرو،برای همه همکاران تسهیلات دریافت خودرو بدون قرعه کشی و با اقساط بلند مدت در دستورکار باشد.

 در پایان یادآوری میگردد اینجانب جهت ارائه توضیحات بیشتر در خصوص بند های اشاره شده از حیث ضرورت،چرایی، اثرات وهمچنین چگونگی انجام آنها، حاضر به توضیح در هرکجا که دوستان همکاران و معاونت های تخصصی بفرمایند، هستم. شاد و پیروز باشید.

 

 






تاریخ : یکشنبه 100/5/24 | 12:15 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

نه فرق ائله، کیم شهردار اولسون

به روایت سخنگوی شورای شهر اردبیل ،  قرار است امروز مصادف با چهارشنبه مورخ    20 / 5 / 1400    ساعت  6    عصر  ؛  در یک بعد از ظهر گرم و داغ تابستان ، اعضای شورای شهر ، شهردار اردبیل را انتخاب کنند .آنهم در یک بایکوت خبری کامل و بدون هیچگونه شفاف سازی در خصوص اسامی نفراتی که برای شهردار شدن اعلام آمادگی کرده اند ، آنهایی که رزومه داده اند و کسانیکه انصراف داده اند . در روزهای گذشته اکثر اعضای شورای شهر همواره به اسامی نهایی شده سه نفر - آقایان براتعلی شوقی ، محمد فیضی و محمود صفری - اشاره کرده و به گفته سخنگوی شورا ، قرار است شهردار اردبیل از بین این سه نفر انتخاب گردد . اینکه این افراد چه برنامه هایی دارند و برنامه های کدامیک در چهارچوب و ظرفیت های شهر اردبیل بوده و قابلیت اجرایی دارد، تاکنون کوچکترین اطلاع رسانی برای عموم مردم بویژه اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی برای نقد و بررسی تخصصی برنامه های کاندیداها و ارائه پیشنهاد به اعضای شورا، صورت نگرفته است . علی ایحال خدمت اعضای محترم شورای شهر اردبیل عارضم که هرکدام از این سه نفر و یا نفر دیگری که به عنوان شهردار انتخاب و معرفی شود با توجه به مشکلات عدیده شهر اردبیل در تمامی حوزه ها اعم از اجتماعی ، فرهنگی ، عمرانی و جلب و جذب سرمایه گذاری و از همه مهمتر درآمد زایی که عمدتا از بی برنامه گی شهرداران و برخی اعضای شوراهای شهر قبلی نشات گرفته و امروزه به بحران تبدیل شده است ، شهردار جدید با چالش های جدی روبرو خواهد شد . با این وضعیت کنونی آقای شهردار جدید هم اینکه بتواند حقوق و مزایای کارکنان و حق بیمه تامین اجتماعی و بویژه مطالبات انباشته شده پیمانکاران را تسویه حساب و یا تعیین تکلیف نماید ، شاهکار کرده است . فلذا این همه کش و قوس و حاشیه سازی برای انتخاب شهردار جدید بی معناست . چرا که با توجه به شرایط و مشکلات پیچیده موجود در شهر اردبیل و وضعیت بودجه شهرداری که عمدتا سمت و سوی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان را دارد و همچنین رشد قارچ گونه تعداد نیروی انسانی شهرداری که قابل بررسی و تامل می باشد، قرار نیست اتفاق خاصی در حوزه های شهری اتفاق بیافتد . بنظرم آقای خلیل احمدیان که در حال حاضر بعنوان سرپرست شهرداری اردبیل مشغول خدمت می باشند و چندین معاونت های مختلف شهرداری را تجربه کرده اند بهتر از همه گزینه ها میتوانند شهرداری اردبیل را مدیریت کنند . ایکاش اعضای محترم شورای شهر به خاطر چند روز سرپرستی ایشان اجازه نصب بنر انتصاب سرپرستی در سطح شهر را نمی دادند تا بیت المال نیز هدر نمی رفت . چرا که مجبور خواهند شد برای شهردار جدید نیز مجوز نصب بنر را صادر کنند یعنی باز تحمیل هزینه برای شهرداری اردبیل.

در پایان با توجه به شرایط موجود شهر اردبیل و اینکه انجام اقدام خاص در حوزه شهری به خاطر دلایلی که پیش تر به آنها اشاره شد در سال های نزدیک متصور نیست یادداشت را با الگو برداری از شعر، طنز پرداز معروف و دوست داشتنی اردبیلی، به پایان میرسانم :

نه فرق ائله، صفری شهردار اولسون

نه فرق ائله، براتعلی شهردار اولسون

نه فرق ائله، فیضی شهردار اولسون

نه فرق ائله، کیم شهردار اولسون

شاید آقالارا فرق ائله، اردبیلین شهرداری صفری اولسون!!!! 






تاریخ : چهارشنبه 100/5/20 | 7:56 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

جناب رئیسی

امروز یکشنبه مورخ 1400/5/17 حداقل 542 انسان نه عدد از ما کم شد.  ضرب الاجل یک هفته ای جنابعالی برای تدوین طرح تحول مبارزه با کرونا توسط اعضای ستاد ملی این بیماری، زمان  زیادی است. تنها راه مبارزه با کرونا در کشور، انجام واکسیناسیون سریع و فوری است. امید بستن به برگزاری متعدد جلسات و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم با توجه به تجربیات و اتفاقات ماههای گذشته، فرضیه ای باطل شده است. چرا که اگر جواب میداد وضعیت کنونی بیماری در کشور به این شکل پیچیده نشده بود. انتظارات از جنابعالی برای ریشه کنی این ویروس چموش بیشتر است. به امید روزهای بدون کرونا به وسیله  اقدام جهادی در انجام واکسیناسیون عمومی ظرف یک ماه آینده. 






تاریخ : یکشنبه 100/5/17 | 10:45 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

خبرنگاری ،مقوله ای آمیخته از حرفه،هنر و حتی خطر!!

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- اصغر منافزاده *: در هفدهم مرداد ماه سال 1377، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، به همراه هشت نفر از اعضا کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست کروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هرسال را به عنوان"روز خبرنگار" نامگذاری کرده است. این یادداشت تلاش می‌کند نسبت به تعاریف و دیدگاه‌هایی که در این زمینه چه در رسانه‌های دیداری و شنیداری و چه در فضای مجازی صورت می‌گیرد و منتشر می‌شود، تا حد امکان نگاه متفاوتی به مقوله خبرنگار و حرفه خبرنگاری داشته باشد.

خبرنگاری، صرف‌نظر از خطرات بالقوه و در کمین، دو بعد اساسی دارد یک بعد آن فن (به معنایی دیگر ذوق و هنر) است و بعد دیگر آن حرفه، می‌باشد، وقتی که گفته می‌شود خبرنگاری فن است می‌طلبد فرد خبرنگار دارای یکسری ویژگی‌های باشد که بخشی از این شاخصه‌ها بازخورد بستر رشد آدمی هستند و بخش دیگر آن قابل تعلم و یادگیری از طریق آموزش می‌باشند. اهم این ویژگی‌ها عبارتند از: داشتن ذوق و استعداد، سرعت در تصمیم گیری، قوه تحلیل مسائل، نگارش صحیح و درست مطالب، شجاعت در بیان واقعیت، ایمان به آگاه‌سازی عمومی، رعایت اصل بی طرفی و با وجود این ویژگی‌های قطعاً یک خبرنگار همانند یک هنرمند خواهد توانست هنر و توانایی خود را که همانا بیان شفاف، مستند، و مدلل خبر با محتوا است را به منصه ظهور برساند و بوی هنر و فن خود را به مخاطبان خود منتقل کند و مخاطبین نیز پذیرای چنین اخبار و تحلیل‌هایی خواهند بود.

از نگاه دیگر خبرنگاری را باید یک حرفه و شغل تلقی کرد چرا که خبرنگار نیز همانند سایر افراد جامعه نیازمند ارتزاق و چرخاندن زندگی روزمره خود می‌باشد، هرچه قدر گزارش‌ها و تولید خبر یک خبرنگار از بعد ویژگی‌هایی که در فوق به آنها اشاره شد در حد بالایی قرار داشته باشد و مخاطبین خود را به آگاه شدن جذب و جلب نماید لیکن نتواند از حیث بعد مالی گوشه‌ای از معاش او را تأمین کند به نوعی رفته رفته تبدیل به افسردگی شغلی خواهد شد که اثرات آن به تدریج جنبه تأثیرگذاری حرفه خبرنگاری را تحت‌الشعاع خود قرار خواهد داد و به تدریج شاهد افول کیفیت کار نسبت به گذشته خواهیم بود. از جمله این چالش‌های شغلی جامعه خبرنگاری می‌توان به بحث بیمه تأمین اجتماعی و قرار نگرفتن شغل مزبور در زمره مشاغل سخت و زیان آور، اشاره کرد، واقعیت این است اگر این موانع از سوی حاکمیت چاره‌اندیشی اساسی و بنیادی نگردد خبرنگاران به‌ویژه خبرنگاران آزاد با مشکلات اساسی روبرو خواهند شد. برای داشتن خبرنگاران صادق، شجاع و عاشق هر دو جنبه هنری و شغلی به‌طور آمیخته هم از سوی خود خبرنگاران و هم از سوی حاکمیت، می‌بایست مورد توجه قرار گیرد تا در آینده باز شاهد حضور و تلاش خبرنگارانی همچون شهیدان «محمود صارمی» و سید قلم «مرتضی آوینی» که صدا و گزارش‌های هنرمندانه او در برنامه روایت فتح هنوز هم که هنوز است علی‌رغم گذشت چندین سال از جنگ تحمیلی، یادآور مردانگی و شجاعت مردان و زنان این مرز و بوم است، باشیم.

جان کلام با این شرایط موجود در عرصه خبرنگاری که اکثر خبرنگاران، خبرنگاری را به جهت نداشتن درآمد کافی، شغل دوم و جنبی برای خود انتخاب کرده و می‌کنند، خبرنگاری جایگاه واقعی خود را که همانا گزارش خبرهایی که مسئولین را وادار به واکنش و پاسخگویی نسبت به عملکرد خود و کمک به تقویت سرمایه اجتماعی و مطالبه‌گری در بین افراد جامعه می‌باشد، پیدا نخواهد کرد. 






تاریخ : شنبه 100/5/16 | 7:41 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین