سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                                                                          پسا انتخابات

بالاخره بعد ازچندین ماه کش وقوس فراوان بین احزاب سیاسی کشوربویژه ائتلاف اصولگرایان واصلاح طلبان،اولین دورانتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تمام ویژگیهای آن به پایان رسید.نتایج دور اول انتخابات بیانگر پیروزی قاطع اصلاح طلبان در استان تهران بود.ولی این دلیلی برتسلط وتاثیرگذاری کامل جریان اصلاح طلب در مسیر حرکتی مجلس دهم نیست.چرا که در اکثر استانها اصولگرایان نیز به نوعی پیروز میدان بوده اند.از سوی دیگر تعدادی از منتخبین دهم با شعارمستقل ولی با گرایش میانه روی، وارد مجلس شده اند.علی ایحال پیش بینی کلی بر این است که دیگر از اکثریت قاطع اصولگرایان در سمت وسو دادن به جریان حرکتی مجلس که به نوعی از زمان مجلس ششم به بعد حاکم بود ،خبری نخواهد بود.به عبارت دیگرمجلس دهم،مجلس حامی دولت تدبیرو امید خواهد بود.لذا انتظار میرود نمایندگان منتخب بعد از ورود به مجلس دهم، پاسخ قاطع وصادقانه به حضورو اعتماد مردم بدهند،آنهم از طریق قانون گذاری ونظارت کارشناسی شده وهدایت کشور به سمت وسوی رشد وپیشرفت.نکند خدای ناکرده شما نیز(نمایندگان مجلس دهم) سرگرم مباحث وتسویه حساب های سیاسی وحزبی گردید واز دیگر موضوعات مهم واساسی کشور از جمله بیکاری ،رکود و وضعیت درآمدی مردم،غافل شوید.به عبارت دیگر این گوی ومیدان دیگر زمان آن فرارسیده که خودتان را بعد از سال ها دور ماندن از میدان عمل،نشان دهید تا بعد از چهار سال خود را شرمنده ی رای واعتماد مردم احساس نکنید.

 






تاریخ : یکشنبه 94/12/23 | 5:1 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

7شرط مسئله دار دکتر نوبخت

 

برابر گزارش منتشره درسایت الف به تاریخ4/12/1394،جناب دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور،7شرط ضروری واساسی را برای موفقیت آمیز اجراء شدن لایحه برنامه ششم توسعه عنوان وخاطر نشان کرده اند بدون وجود این 7شرط لازم،تحقق برنامه ششم توسعه کشور با چالش جدی مواجه خواهد شد.7شرط مورد نظر ایشان عبارتند از:

1-اجرای موفق برنامه.

2-بهبود فضای کسب وکاربا راهکارهای اجرایی.

3-ارتباط هماهنگ وعملیاتی برنامه با برش های بخشی ومنطقه ای.

4-استفاده از عوامل تولید ومنابع خارجی با یک نظام درست وسنجیده.

5-توجه ویژه به سرمایه های اجتماعی.

6-رشد توام با عدالت.

7-نظارت.

دراین خصوص ذکرچند نکته خدمت جناب دکتر نوبخت الزامی بنظر میآید:

الف)ضمن احترام به جایگاه سیاسی واداری جنابعالی،آقای دکتر به خوبی میدانید که درحال حاضر کشور در تمامی 7شرط اعلامی از سوی شما برای تحقق کامل برنامه ششم توسعه با چالش های فراوان واساسی روبرواست.ازطرفی این مشکلات بدلیل عدم توجه کارشناسی درطول سالیان گذشته همانند تومور سرطانی در اقتصاد کشور ریشه دوانیده است.فلذا رفع واصلاح آنها خود نیازمند چندین برنامه بلند مدت وکوتاه مدت می باشد وبا توجه به نبود انگیزه در متولیان حوزه های مرتبط با شروط مورد اشاره، این مشکلات به این زودی ها از نظام اداری واقتصادی کشور،رخت بر نخواهد بست.

 

ب)جناب دکتر،7شرطی که مطرح کرده اید درتمامی موارد جزء لاینفک وظایف وماموریت های دولت ها ی قبل واین دولت محسوب میشود واگر تاکنون مشکلات مرتفع واصلاح نشده است،دلالت برضعف ونبود برنامه مدون از سوی همه ی دولت ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دارد.حال سئوال اینجاست که چگونه در این مدت 2سال باقی از عمر دولت تدبیر وامید، این شروط با توجه به عمق بوجود آورنده انها مرتفع خواهد شد که بعید بنظر می آید.

 

ج)یکی از شروط تحقق برنامه توسعه ازجمله برنامه ششم را بعد نظارت معرفی کرده اید که بواقع نیز همینطور است.اگراین شرط رعایت واعمال نگردد،قطعا هیچ برنامه ای محقق نخواهد شد.جناب دکتر عزیز به خوبی میدانید آن چیزی که در کشور به نوعی فراموش شده ویا به قول اساتید توسعه،حلقه ی مفقوده اقتصاد است،همین موضوع نظارت می باشد.در کشور تصور براین است که با ساختارو نهاد سازی در حوزه های نظارتی میتوان جلوی هرگونه بداخلاقی،فساد ورانت اداری را گرفت.ولی درعمل اینطور نیست.چرا که اگر این فرضیه درست بود دیگر علیرغم وجود انواع واقسام نهاد های نظارتی در کشور،شاهد اینهمه فساد ریزو درشت که گاها حساب آنها از دست انسان خارج میشود نبودیم.فساد اداری ومالی یکی از دلایل خروج برنامه های توسعه از ریل اصلی خود
می باشد.بنابراین بهتر است دلایل بوجود آورنده آنها را شناخت وبرای رفع آنها برنامه ریزی واقدام کرد. درحال حاضردرکشور در ارتباط با موضوع فساد با هرنوع وشکل آن، برنامه جامع ومدونی برای آسیب شناسی ورفع دلایل ایجاد کننده آنها وجود ندارد و صرفا برمبارزه وبرخورد امنیتی تاکید میگردد که با این طریق ره به جایی نخواهیم بورد.

 

د)جناب دکتراجرای موفق برنامه های توسعه همانگونه که شما نیز اشاره کرده اید به نیروهای متخصص وعلاقه مند به توسعه که براساس شایسته سالاری وشایستگی در پست های کلیدی وتاثیر گذار،انتخاب وگزینش شده نیاز دارد. برنامه هرچقدر هم خوب وکامل نوشته شده باشد،حتی با آب طلا،اگر توسط افراد غیر متخصص وغیر علاقه مند اجرا شود قطعا با شکست مواجه خواهد شد.متاسفانه در کشور انتخاب و گزینش نیرو های کلیدی براساس شایسته سالاری وشایستگی نمی باشد.بلکه براساس گرایش های حزبی وجناحی و بویژه در استان ها براساس تعداد دفعات حضور در جلسات ستاد های تبلیغاتی ریاست جمهوری ومجلس شورای اسلامی می باشد.بنابر این چگونه میتوان انتظار داشت این نیرو ها توسعه وار فکر وعمل کنند.با عرض معذرت میشود همین آش وکاسه.

با این اوصاف اگر برنامه ششم طوری تدوین شده که تحقق وعملیاتی شدن مواد آن مستلزم رفع 7چالش مورد اشاره می باشد. بنظر میرسد مثل برنامه های قبلی توسعه در این برنامه نیز نخواهیم توانست به اهداف وبرنامه های پیش بینی شده نایل گردیم.چرا که امکان اصلاح 7شرط مورد نظر دکتر به این زودی ها با توجه به نوع ساختار نظام اداری وسیاسی برطرف نخواهد شد.امید وارم که تحلیل بنده نسبت به سخنان جناب دکتر نوبخت اشتباه باشد.

 

 






تاریخ : پنج شنبه 94/12/13 | 10:33 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

               اخلاق خوب،نیاز جامعه امروزما 

چند صباحی بود که قصد داشتم درباره مفهوم اخلاق خوب مطالبی را برای خوانندگان فهیم وآگاه وبلاگ و کانال به سوی فردا بنویسم که مجالی پیدا نمی شد.امروز آن روز فرا رسید تا دراین خصوص مواردی را از باب یادآوری خدمت دوستان وهمکاران همیشه همراهم بنویسم.البته ذکر این نکته ضروری به نظر میرسد که بنده فیلسوف و متخصص در حوزه اخلاق ومعرفت شناسی نیستم.ولی علیرغم گستردگی وپیچیدگی دامنه مفاهیم در حوزه های مورد اشاره،بر این باور هستم که اخلاق خوب در جامعه یعنی:

-صداقت و صادق بودن.

-به حق وحقوق خود قانع بودن.

-حسود نبودن.

-احترام بزرگترها رو داشتن.

-به انصاف رفتار کردن.

-حق را گفتن.

-غیبت ودروغ نگفتن.

-به همنوع کمک کردن.

-تهمت نزدن.

-خوش قول و رازدار بودن.

-حریص نبودن.

-دشنام وتوهین نگفتن.

وغیره.حال اگر ازشما به عنوان یک شهروند با توجه به شاخص های اخلاقی قید شده، سئوال گردد که وضعیت اخلاق در جامعه کنونی ما چگونه است؟ پاسخ و جواب اکثریت افراد این خواهد بود که اخلاق مداری در بین افراد جامعه از وضعیت و شرایط مناسبی برخوردارنیست. پرشش کلیدی این است،برای بهبود این چالش کلیدی وبحرانی چه باید کرد؟

1-اخلاق خوب کاملا واگیردار است.بنابراین برای انتشار ویروس آن باید همه ما بسیار بخشنده عمل کنیم.

2-رعایت اخلاق درجامعه نیاز به تمرین روزانه فردی دارد و رکن مهمی از خود مدیریتی تک تک افراد جامعه است.

3-نقش افرادی که دارای مسئولیت های رسمی هستند بسیار سنگین تر است.چراکه این افراد دقیقا نقش الگو در جامعه را ایفا می کنند.بنابراین باید مراقبت کنیم تا افراد شایسته(ازنظر ابعاد اخلاقی،تخصصی و...)در جایگاه های کلیدی مسئولیت ها را برعهده بگیرند.

یادمان باشد سقوط اخلاق ممکن است به فروپاشی جامعه منجر گردد.

 






تاریخ : جمعه 94/12/7 | 11:49 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

اشتغال و تولید کلید واژه های تبلیغاتی کاندیداها

دراین چند روز سپری شده ازآغاز تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، فرصتی پیش آمد تا شعارها و سخنرانی های کاندیداهای مهم را به صورت مختصر مورد برسی وتحلیل قرار دهم. بررسی های انجام یافته نشان می دهد، اکثر نامزد ها از کلید واژه اشتغال و تولید به فراوانی در سخنرانی ها و پوستر های خود استفاده وآنها را جزء رئوس برنامه های خود قرار داده اند. حتی کار به جایی رسیده که برخی از کاندیدا ها برای معضل بیکاری، اعداد کمّی نیز مشخص کرده اند. بعنوان نمونه یکی از نامزد ها قول داده در صورت پیروزی درانتخابات ده هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد. در این ارتباط با توجه به فضا و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و به تبع آن در استان و اینکه تا چه حد تبلیغات و شعار های اقتصادی کاندیداهای استانی در میدان عمل قابل دستیابی خواهد بود، مطالبی را خدمت کاندیدا ها و مردم استان عرض می کنم :

1. اکثر کاندیدا های دهمین دوره مجلس شورای اسلامی طوری از حل مشکل اشتغال و تولید سخن می گویند که انگار در این عرصه صاحب دانش و تجربه هستند و یا تصور می کنند حل معضل تولید،سرمایه گذاری واشتغالزایی،عین آب خوردن می باشد واگر روی صندلی مجلس بنشینند، موارد مورد اشاره حل خواهد شد. بهتر است دوستان بدانند که تولید و ایجاد اشتغال، مستلزم بسترسازی، جذب سرمایه گذاری داخلی وخارجی، رفع تنش های سیاسی با همسایگان و رفع و اصلاح برخی از قوانین مخل تولید می باشد و اینطور نیست که با شعار و داد و فریاد کردن، بتوان شغل ایجاد کرد. چرا که اگر اینطور بود نمایندگان قبلی که این راهها را قبل از شما رفته اند، توانسته بودند برای جوانان و جویندگان کار استان شغل ایجاد و راه را هموار کنند تا شما آقایان نوپا به سایر مشکلات استان بپردازید. ازسوی دیگر اقتصاددانان برجسته کشور در اداوار گذشته و این دوره که به عنوان نماینده در مجلس حضور داشتند نیز نتوانستند نسخه ی شفاءبخشی برای اقتصاد بیمار کشور تجویز کنند. این خود دلالت بر وخامت اوضاع اقتصادی کشور می باشد. ازطرفی شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر در وضعیت رکود-تورمی قرار دارد و نیازمند جراحیست و همانطور که همه ی دوستان واقف هستند، جراحی می بایست توسط افراد متخصص وصاحب تجربه انجام پذیرد که عمری را در این راه سپری کرده اند. حال آیا دوستان(نامزده ها) خود را برای حل مشکلات اقتصادی کشور و حوزه ی انتخابیه، صاحب نظر میدانند یا صرفا با این شعار های دهان پر کن می خواهند پیروز انتخابات باشند که آن موضوع دیگری است.

2.  وظیفه ی اول و آخر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن است. پیش نیاز انجام این وظیفه، آشنایی کاندیدا ها با قوانین واسناد بالادستی، طرح های آمایش و توسعه کشور می باشد تا بتوانند ماموریت اول وآخر خود (قانون گذاری)را به نحوء احسن انجام دهند. با توجه به نوع اظهار نظرهای نامزدهای استان در ارتباط با مسایل اقتصادی و گاها با بوی اجتماعی، به نظر می آید که اطلاعات آنها در خصوص قوانین جاری کشور جامع و کامل نیست. چرا که اگر اینطور نبود به راحتی در ارتباط با موضوعات کلان اقتصادی موضع گیری نمی کردند و نمی گفتند اگر نمایند بشوم، مشکل اشتغال کشور و استان را که چندین سال است حال خوشی ندارد، حل می کنم.

3. نامزد های دهمین دوره ی مجلس شورای اسلامی بهتر است بدانند که مسئله و مشکل استان، تنها و تنها تولید واشتغال نیست. هرچند که دغدغه ی اول نظام، دولت و مردم می باشد و صد البته همین طور نیز است. ولی استان با آسیب های اجتماعی و فرهنگی شدیدی مواجه است که اگر برای آن چاره اندیشی نگردد، تبعات منفی آن میتواند تمام رشته ها را پنبه کند.به عنوان نمونه اگر فرصت شغلی ایجاد گردد ولی در خصوص فرهنگ کار و عملکرد نظام آموزشی و آموزش عالی کشور، فکری نکنیم قطعا علیرغم ایجاد فرصت شغلی با بیکاری اصطکاکی روبرو خواهیم شد. یعنی فرصت شغلی خواهیم داشت ولی کسی حاضر نخواهد شد به دلایل عنوان شده از جمله نوع فرهنگ کار در آن فرصت شغلی بوجود آمده مشغول کار شود. تا جایی که بنده سراغ دارم هیچ کدام از کاندیدا ها در این ارتباط اظهار نظر نکرده اند.

4. موضوع دیگری که بقول قدیمی ها این روزها ورد زبان کاندیدا ها می باشد، موضوع منطقه آزاد تجاری استان است که با توجه به عدم تصویب این لایحه در مجلس نهم،این موضوع در گفتار کاندیداهای نوپا ابزاری برای تخریب نمایندگان مجلس قبلی شده است. دوستان و مردم استان بهتر است بدانند اگر لایحه منطقه آزاد تجاری استان حتی در مجلس دهم نیز تصویب گردد، فقط پنجاه درصد راه طی میشود و پنجاه درصد الباقی راه برای استفاده و برخورداری از مزیت و مشوق های منطقه آزاد، مستلزم حضور و مشارکت بخش خصوصی قوی در تامین و تاسیس زیر ساخت ها در محدوده تعیین شده در منطقه مزبور می باشد و تا این زیر ساخت بوجود نیاید ما نمی توانیم از مزایای منطقه آزاد تجاری که همانا توسعه تولیدات صادرات محور و نه واردات کالاهای لوکس مصرفی می باشد، استفاده کنیم. تصور اشتباهی است که صرفا با تصویب خود لایحه ی مورد بحث، همه ی مشکلات اقتصادی استان حل خواهد شد.

در پایان امیدواریم روزی برسد که مردم با آگاهی و عقلانیت رای بدهند.

 

 

 

 

 

 






تاریخ : چهارشنبه 94/12/5 | 11:14 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

هفت بی نظمی شهری در هفت روز

با آغاز رسمی تبلیغات کاندیدهای تائید صلاحیت شده از روز پنجشنبه مورخ 1394/11/29 به مدت هفت روز کاری، همانند ادوار گذشته در این دوره نیز شاهد انواع و اقسام شیوه های تبلیغاتی از سوی نامزدها در سطح شهر می باشیم. هر چند که قبل از شروع قانونی تبلیغات نیز کم و بیش ناظر بر تبلیغات نامزدها با متدهای پنهانی بودیم. متاسفانه در طول هفت روز مهلت قانونی تبلیغات همانند دوره های ماضی، خواهیم دید که چطور کاندیدها به هر وسیله ای جهت اخذ رای متوسل میگردند. این یادداشت به دنبال تحلیل محتوایی تبلیغات کاندیدها که در جای خود قابل تامل می باشد، نیست. بلکه به دنبال ترسیم بی نظمی های شهری است که مسبب و دلیل اصلی آن، علیرغم تذکرات و صدور اطلاعیه های مختلف از سوی فرمانداری و مراجع ذیربط مبنی بر عدم راه اندازی ستادها در خیابانهای اصلی و پررفت و آمد،و شیوه های تبلیغاتی ستادهای مرکزی کاندیداها که در خیابان های اصلی شهر دایرمیشوند، برمی گردد.

برابر شواهد و بررسی های انجام یافته در زمان تبلیغات دوره های قبلی و این چند روز که از تبلیغات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می گذرد به نوعی با هفت بی نظمی عمده شهری که از سوی ستادهای تبلیغاتی کاندیداها سرمی زند، مواجه هستیم . این هفت بی نظمی شهری عبارتند از :

1-آلودگی صوتی: شاهد هستیم که اکثر ستادهای تبلیغاتی بویژه آنهایی که در خیابانهای اصلی و پررفت و آمد شهر قرار دارند در طول شبانه روز اقدام به پخش سرودها و آهنگ ها انقلابی و شاد از طریق بلندگوها به بیرون ازستاد می کنند . این نوع رفتار باعث اذیت و ناراحتی رهگذران و همسایگان تجاری و مسکونی همجوار ستادها، می گردد . نکته جالب اینکه برخی از این ستادها در کنار بیمارستان، منازل مسکونی و مراکز آموزشی قرار گرفته اند و با نزدیک شدن به اتمام زمان تبلیغات میزان آلودگی صوتی نیز به اوج خود خواهد رسید.

2-ایجاد ترافیک شهری: معمولا در اوقات شبانگاهی ستادهای مرکزی و فرعی شاهد حضور طرفداران و هواداران کاندیداها می باشد. این افراد به اجبار ماشین های خود را در طول و عرض خیابان به دلیل محدودیت و نبود فضای کافی پارک می کنند. حتی برخی از هواداران با شکل و شمایل خاص در وسط خیابان با توقف کردن ماشین های در حال حرکت و تبلیغ کاندیدای مورد نظر خود باعث ایجاد ترافیک سنگین درمعابر اصلی میشوند. وچون خیابان های مرکزی شهر اردبیل در حالت عادی از ترافیک سنگین شبانگاهی برخوردار می باشد ، این اقدامات باعث استمرار و طولانی شدن ترافیک در سطح خیابان های پر رفت وآمد می گردد.

3-ریختن زباله در معابر: ستادهای تبلیغاتی از هواداران خود و بعضی وقت ها از رهگذران درخارج از ستاد بویژه درمناطق محروم اقدام به پذیرایی و پخش مواد غذایی بسته بندی شده می کنند که متاسفانه بعد ازمصرف،زباله ها توسط افراددرخیابان و پیاده روی رها می شوند و مناظر غیربهداشتی و ناخوشایند ی را بوجود می آورند.

4-برهم زدن نظم و آرامش جامعه: گاهی اوقات هواداران و طرفداران دو کاندیدا به دلایلی که خود آنها نیز عملا به آن واقف و آگاه نیستند و از روی احساس بر سر موضوعی خاص به درگیری لفظی و فیزیکی رو می آورند که در این حالت نظم و آرامش جامعه به هم می خورد . بنده به شخصه در ادوار گذشته به نوعی شاهد این نوع رفتارهای ضد اجتماعی وغیر اخلاقی از سوی طرفداران بوده ام که حتی کار به استفاده از سلاح سرد نیز کشیده شده است.در این دوره نیز با توجه به نوع استقرار وهمجواری ستادهای کاندیداها و حضور جوانان و نوجوان با روحیه ی ماجراجویی ، وقوع چنین رفتارهای ضد اجتماعی دور از ذهن نمی باشد.

5-حرکات ناموزون هواداران: همانطور که همه خوانندگان در جریان هستند . اکثریت هواداران کاندیدادها را جوانان و نوجوان تشکیل می دهند که چرایی حضور آنها در ستادهای انتخاباتی خود مقوله ای جداست که پرداختن به آن در مجال این یادداشت نمی گنجد. هواداران مورد نظر به منظور گرم کردن تنور انتخابات و جوسازی علیه ستاد انتخاباتی رقیب، اقدام به حرکات ناموزون در وسط خیابان و پیاده روها می کنند . این نوع رفتارها بویژه در روزهای پایانی تبلیغات شدت می یابد و در صورت پیروزی کاندیدا مورد نظر به اوج خود میرسد.

6-برهم زدن چهره شهر : هر چند که برای تبلیغات دیواری کاندیداها در اکثر نقاط شهر جایگاههای خاصی از سوی شهرداری تعبیه شده است ولی باز هم می بینیم که طرفداران کاندیداها بدون توجه به آن پوسترها و بنرها را در هر جا که می توانند نصب و پخش می کنند . بطوریکه در یک دیوار عکس چندین کاندیدا نصب می گردد. حتی بعضی از افراد توزیع کننده پوسترها که از این بابت حق الزحمه دریافت می کنند برای اینکه زودتر توزیع پوسترهای را تمام کنند آنها را به صورت دسته جمعی در کوچه ، خیابان ها و منازل افراد رها می کنند و عکس های تبلیغاتی هم زیر پای من و شما می ماند. این نوع شیوه تبلیغ کاغذی مدیریت نشده، چهره شهر را برای چندین ماه  ناخوشایند نشان می دهد.

7-افزایش زباله ها ی کاغذی در شهر : بعد از پایان مراسمات اعم از جشن ها و عزاداری ها شاهد هستیم که کارگران زحمت کش شهرداری چندین روز وقت خود را جهت جمع آوری ضایعات و کاغذهای باطله ها از سطح معابر صرف می کنند . متاسفانه به دلیل عدم رعایت طرفداران و هواداران در نصب تبلیغات دیواری و مدیریت این موضوع از سوی ستادهای مرکزی نامزدها در دوران تبلیغات نیز شاهد افزایش زباله ها ی کاغذی در سطح شهر حتی بعد از پایان انتخابات نیز می باشیم که ترافیک کاری شهرداری را افزایش می دهد.

 

 






تاریخ : سه شنبه 94/12/4 | 12:0 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

آیا درانتخابات شرکت می کنید؟

این سوالی است که این روزها مجریان صدا وسیما به مناسبت نزدیک شدن به 7اسفند زمان برگزاری دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی از هموطنان در اقصی نقاط کشور می پرسند.مردم نیزمتناسب با گرایش های فکری وسیاسی به آن پاسخ میدهند که همه پاسخ ها در نوع خود قابل احترام می باشند.بنده نیز به عنوان یک ایرانی در انتخابات پیش رو شرکت ورای خواهم داد اما:

-)من رای خواهم داد نه بخاطر انتخاب کاندیدا،بلکه به خاطر اینکه وطنم را دوست دارم.

-)من رای خواهم داد نه بخاطر انتخاب کاندیدا،بلکه به خاطراحترام به فرمان ودستوررهبرم.

-) من رای خواهم داد نه بخاطر انتخاب کاندیدا،بلکه به منظورافزایش میزان مشارکت در چشم دشمنان.

-) من رای خواهم داد نه بخاطر انتخاب کاندیدای اصلح،زیرا که کاندیدای اصلح در بین نامزدها ی شهرم نمی بینم.

-) من رای خواهم داد نه بخاطر انتخاب کاندیدا،بلکه به خاطر اینکه رهبرم تنها نباشد.

-) من رای خواهم داد نه بخاطر انتخاب کاندیدا،بلکه به خاطر اعتراض به شفاف نبودن هزینه کرد تبلیغات اکثر کاندیدا ها.

-) من رای خواهم داد نه بخاطر انتخاب کاندیدا،بلکه برای اعتراض به وعده های دروغین نامزدها.

درپایان رای من،رای سفید ی خواهد بود به خاطر عشق به وطن ورهبرم.

 

 






تاریخ : یکشنبه 94/12/2 | 11:12 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین