سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سنگ فرش هر خیابان از طلاست

فرصتی پیش آمد که کتاب سنگفرش هر خیابان از طلا به قلم ( کیم- وو- چونگ ) موسس تشکیلات       « دیوو » را بخوانم. با توجه به اینکه نویسنده، آنچه را بیان و راهنمایی میکند خود شخصاً تجربه کرده است و در اثر سعی و تلاش به آن رسیده و از طرفی در این کتاب امیدها و نویدهایی فراروی خوانندگان و بخصوص جوانان قرار میدهد که بسیار طبیعی ، قابل دسترس و صادقانه است. لذا ضمن اینکه همه جوانان بویژه دانشجویان را جهت مطالعه کل کتاب دعوت میکنم بر آن شدم ده نکته مهم و آموزنده کتاب را خدمت خوانندگان محترم وبلاگم عرضه نمایم. امیدوارم که تاثیرگذار در مراحل زندگی دوستان بویژه جوانان و دانشجویان آینده ساز کشور باشد.

1-                تاریخ ازآن کسی است که آمال و هدف داشته باشد:

جوامعی که دارای هدف هستند ، ملتهایی که برنامه دارند سرانجام اهدافشان به واقعیت منتهی میشود. کشوری که برای رسیدن به اهدافش همه مردم را به مشارکت بگیرد قهرمان تاریخ جهان خواهد شد. تمام کسانی که امروز سرنوشت جهان را شکل میدهند کسانی هستند که دیروز در دوران جوانی برای زندگیشان هدف داشته اند. جوان بی هدف جوان نیست.

2-               تصمیم گیری:

در اثر مطالعه باید قدرت تصمیم گیری خود را تقویت کنید و این دلیل اصلی تحصیل علم است. تصمیم گیری بین غلط و صحیح ، سره از ناسره ، حق از باطل ، خوب از بد ، مضر از مفید و توانمندیهایی که بتوان چنین تصمیماتی را به نحو مطلوب اتخاذ کرد فقط از طریق تحصیل علم امکان پذیر است. شما ممکن است فرصتهای مختلفی را بدست آورید ، اما یک تصمیم غلط میتواند همه این فرصتها را نابود کند. هیچکس نمیتواند برای شما تصمیم بگیرد ، این خود شما هستید که باید برای خودتان تصمیم بگیرید.

 

3-              گامی فراتر از عارضه انجام کار در حد رفع تکلیف:

مردمی که تمام سعی و کوششان بر این است که وقتشان بیهوده تلف نشود و برای کار خود حد و مرز نمیشناسند قطعاًموفق ترند از کسانی که در حد انجام وظیفه کار میکنند. از زمان شروع فعالیت تجاری شرکت « دیوو» من ( کیم وو چونگ ) نتوانسته ام کارکنانی را که فقط برای رفع تکلیف انجام وظیفه میکنند، تحمل کنم. این طرز فکر نه سودی برای خود شخص و نه برای جامعه دارد.

4-              اهمیت ابداع و نوآوری:

نوآوری ، ابداعات و اختراعات نقش بزرگی در تاریخ بشریت بازی کرده است ، نوآوری و ابداعات با عزم ، تصمیم و اراده یک شخص خلاق شروع میشود که سعی میکند با درهم شکستن ایده های معمولی و موجود در این عرصه و زمان ، چیز جدیدی ارائه دهد یا بسازد.

5-              کار به عنوان سرگرمی:

جوانان امروز به جای اینکه کار و حرفه را یک هدف اصلی بشناسند آنرا تنها وسیله ای برای دستیابی به سایر خواسته های خود میبینند. به نظر من ( کیم وو چونگ ) بسیار غم انگیز است انسانهایی که از هر لحاظ به یکدیگر وابسته اند کار و حرفه را تنها وسیله ای برای پر کردن شکم خو بدانند و از این تاسف بارتر وظیفه افرادی است که در عنفوان جوانی به جای اینکه سرشار از روحیه ، نشاط و آرزو باشند به کار و فعالیتشان احساس ملال و خستگی میکنند.

6-               تجلیات ذهن:

فراموشتان نشود که هرچه امروز داریم ، روزی غیر ممکن تصور میشد. بعبارت دیگر شما با قدرت فکری میتوانیدآینده خودتان را بسازید.

7-              جهان ازآن شماست:

غرق در دوران گذشته و زمان حال نشوید و خود را در مرزهای جغرافیایی کشورتان محبوس نکنید آینده و جهان آینده ، هردو ازآن شماست.

8-              پول هیچکاره است:

پول به تنهایی نه خوب است نه بد نحوه استفاده از آن نقش پول را مشخص میکند. پول بایستی در جائیکه نیاز به آن است استفاده شود تا فایده داشته باشد. یعنی هم برای خود شما و هم برای سایرین باشد. ماحصل اینکه استفاده عقلانی از پول از تحصیل پول بهتراست.

9-               خوشبختی:

خشبختی را میتوان در محبت جستجو کرد زیرا خوشبختی از محبت منشاء میگیرد. بنظرم ما مردم دنیا همگی یک خواسته مشترک داریم ، یعنی همه خواهان خوشبختی هستیم اما نمی دانیم چگونه خوشبختی را بدست آوریم. ولی یک چیز را مسلم میدانم که به محض اینکه برای دیگران زندگی کنید و به دیگران مهر ورزید خوشبختی به شما روی میاورد.

10-           سخن آخر:

مسئولیت فرد نسبت به جامعه اش با افزایش دارائیش بالا میرود. هرچیزی که ما داریم از طریق جامعه به ما رسیده است. این موضوع در مورد دارائی ، شهرت و قدرت نیز صادق است. جامعه ثروت را برای تشکیل قصر و بارگاه فرعونی به ما عطا نکرده ، بلکه آنرا در اختیار ما گذارده تا به طرز مطلوبی همه را دوباره به او بازگردانیم.

 

 






تاریخ : دوشنبه 95/5/11 | 5:59 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین