سفارش تبلیغ
صبا ویژن

            ماندن کی روش به چه قیمتی!

 

این روزها ماندن یا رفتن کی روش پرتغالی یکی از بحث های داغ رسانه ها و مطبوعات کشور می باشد. یک روز رفتن او، و روز دیگر ماندن اومطرح میشود، به احتمال زیاد وسوسه قرارداد آنچنانی کی روش با فدراسیون فوتبال او را از رفتن منصرف خواهد کرد. چرا که قرارداد او از لحاظ سنگینی با توجه به بضاعت اقتصادی کشور از وزن و از بعد تعداد بندهای قرارداد از قد او(کی روش) بیشتر است. در ادامه به برخی از مفاد بندهای قرارداد وی اشاره می گردد:

1-هزینه رایگان دندانپزشکی و پزشکی خود و همسرش

2-بلیط رفت و برگشت رایگان به پرتغال

3-عدم پرداخت مالیات

4-پرداخت اجاره آپارتمان لوکس ماهیانه 10 میلیون تومان

5-خودرو لوکس با راننده

6-پرداخت هزینه تلفن همراه از سوی فدراسیون فوتبال

7-خشکشویی رایگان

8-امکانات رفاهی و سیاحتی رایگان

9-غذا وخورد و خوراک رایگان

10-در صورت اخراج پرداخت حقوق و مزایا برای مدت یکسال توسط فدراسیون فوتبال

11-در صورت انصراف کی روش عدم پرداخت 3ماه حقوق او ، وووووووو

جناب کفاشیان اگر باز هم آقای کی روش به مفاد قرارداد اعتراض کردند. اسناد پالایشگاه ها و مالکیت منابع طبیعی بکر کشور را نیز به مفاد قرارداد وی اضافه نمائید تا شاید برای ماند تمایل نشان بدهند.

آقای کفاشیان عزیز آیا در مقابل این همه دست و دلبازی و التماس به جناب کی روش، تضمینی وجود دارد که فوتبال ایران از وضعیت فعلی خود خارج گردد؟ آیا کلیه مشکلات فوتبال ما با ماندن کی روش حل خواهد شد؟ چه اصراری بر ماندن ایشان دارید؟شاید در قرارداد کی روش بندهای وجود دارد که رفتنش را از لحاظ اقتصادی برای او توجیه پذیر می کند که شما اینهمه دست و پا می زنید که بماند تا مفاد بندهای قرارداد او که دیگران از آن خبر ندارند فاش نشود.

جناب کفاشیان مشکل فوتبال ما با بودن یا نبودن مربی خارجی همانند کی روش حل نخواهد شد ؟ شما بهتر از همه بر این موضوع واقف هستید. فلذادراین یادداشت مختصر نیازی به پرداختن به مسایل فنی نمی باشد. قطعا با ماندن کی روش این مشکلات حل نخواهد شد و فوتبال ما از این وضعیت فعلی خود نیز خارج و پیشرفت نخواهد کرد. پس باید جور دیگری فکر و عمل کرد.

 






تاریخ : یکشنبه 94/1/30 | 11:56 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

چالش های برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان استان اردبیل

 

چند سالی است در فروردین ماه هر سال در گرامیداشت هفته زن ، نمایشگاه توانمندی های زنان در حوزه اقتصادی به مدت 5 روز کاری با مشارکت اعضا کارگروه بانوان و خانواده استانداری اردبیل برگزار میگردد.

برابر مصوبات کارگروه مزبور اداره کل تعاون،کارورفاه اجتماعی استان به عنوان ریاست نمایشگاه، مسئولیت هماهنگی و برگزاری آن را عهده دار می باشد . امسال نیز چهارمین دوره آن از27 لغایت 31 فروردین ماه سال جاری در حال برگزاری می باشد . همانگونه که استحضار دارید برگزاری نمایشگاه یک کار تخصصی و نیازمند برنامه ریزی دقیق و حساب شده می باشد بویژه برای نمایشگاه هایی که به صورت سالانه همانند نمایشگاه مورد بحث یادداشت ما برگزار میگردد.

متاسفانه نمایشگاه توانمندیهای زنان استان اردبیل به دلیل نحوه برگزاری آن دارای ایرادات فنی زیادی می باشد و این نواقص باعث شده نمایشگاه مورد بحث از مقبولیت عمومی لازم برخوردار نباشد . در ادامه به تعدادی از اهم چالش های نمایشگاه مذکور اشاره می گردد:

1-نگاه به نمایشگاه به عنوان یک تکلیف اداری که باید برگزار و جزء آمارهای عملکرد هفته زن لحاظ گردد . این نوع نگاه باعث سلب خلاقیت و ایده پردازی از عوامل اجرایی شده که به دلیل همین موضوع، شاهد عدم تنوع شرکت کننده و نوع محصولات و خدمات ارائه شده از سوی آنها می باشیم .

2-همانطور که گفته شده برگزاری نمایشگاه یک کار تخصصی و نیازمند افراد متخصص و صاحب ذوق و هنر می باشد. به همین خاطر است که در سطح کشور شرکت های بوجود آمده اند که کارشان برگزاری همایش و نمایشگاههای تخصصی می باشد. بنابراین با توجه به اینکه نمایشگاه توانمندی های زنان از استانداردهای برگزاری نمایشگاه خوب پیروی نمی کند. لذا از کیفیت لازم برخودار نمی باشد.

3-فقدان دبیرخانه مجزا و مستقل برای نمایشگاه مورد بحث که حداقل 2 ماه مانده به شروع آن نسبت به برنامه ریزی آن متناسب با استانداردهای مربوطه اقدام نماید . ازنمایشگاهی که با 2 جلسه 2 ساعت برگزار می شود بیش از این نمی تون انتظار داشت.

4-نبود اعتبار برای برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان استان ،این شرایط باعث گردیده کلیه مراحل اجرایی نمایشگاه از کیفیت لازم برخوردار نباشد.  از جمله آن میتوان به نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات محیطی اشاره کرد که به دلیل نبود اعتبار از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده فلدا نبود تبلیغات مناسب با شیوه های متنوع بر کل عملکرد نمایشگاه تاثیر منفی می گذارد.

موارد اشاره شده به هیچ وجه قصد تخریب جایگاه و تلاش بانوان کارآفرین را ندارد. چرا که در نمایشگاه بانوانی وجود داشتند که انصافا صاحب ذوق و هنر بودند و بواسطه این گونه نمایشگاهها به جامعه معرفی شده اند. پس بیائید با افزایش کیفیت نمایشگاه با رفع موارد اشاره شده فوق اقدام تا هر سال شاهد شناسایی زنان کارآفرین جدید با تولیدات و خدمات متنوع باشیم و در جهت حمایت و اقعی از آنها برنامه ریزی نمائیم. ان شاءالله.........

 






تاریخ : شنبه 94/1/29 | 11:11 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

پرداخت یارانه صرفاً برای افراد نیازمند جامعه

حدود نیمی از مهلت 4 ساله دولت یازدهم گذشته ولی هنوز علیرغم تأکید قانون هدفمندی یارانه و بودجه سال جاری، دولت تدبیر و امید اقدام خاص در خصوص پرداخت یارانه صرفاً برای افراد نیازمند و حذف ثروتمندان یارانه بگیر انجام نداده است. هرچه این زمان به تأخیر می افتد منابع عظیمی مالی به جای اینکه صرف تولید و مسائل مهم دیگر گردد به طور مستقیم به مردم پرداخت میشود که هیچگونه تأثیری بر سطح رفاه معیشتی اکثر آنها ندارد.

در حال حاضر با توجه به جمعیت 1248488 نفری استان اردبیل برابر سرشماری سال 1390، با احتساب مبلغ 450.000ریال برای هر نفر، ماهانه مبلغ 561.000.000.000ریال یارانه در استان پرداخت می شود که این مبلغ در سال به 6.732.000.000.000ریال می رسد.

حال اگر فرض کنیم که یارانه تنها برای 20 درصد از افراد نیازمند و تحت پوشش نهادهای حمایتی و سایر اقشار کم درآمد استان که قطعاً کمتر از این میزان هستند پرداخت گردد.یعنی برای(249.698) نفر، مبلغ یارانه پرداختی در استان در هر ماه به 112.364.100.000ریال و در سال به 1.348.369.200.000ریال کاهش می یابد. یعنی به عبارت دیگر در هر سال نسبت به روند گذشته یعنی پرداخت به کلیه افراد، مبلغ 5.383.630.800.000ریال صرفه جویی در مدیریت منابع نصیب استان خواهد شد. حتی اگر برای 50 درصد جمعیت استان نیز یارانه پرداخت شود بازهم جای بسی امیدواری است. در صورت تعمیم این روند به کل کشور دولت در این اوضاع بد اقتصادی و فشارهای خارجی، می تواند با اتکاء به این ظرفیت مهم داخلی(منابع مالی از هدفمندی واقعی پرداخت یارانه) نقش مهم و اساسی در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله تولید وایجاد فرصت های شغلی پایدار ایفا نماید که در حال حاضر با توجه به رکود موجود در اقتصاد ملی و کاهش قیمت نفت امکان مانور دولت در حوزه های مورد اشاره محدود و گاهاً غیر ممکن شده است. طبق قانون هدفمند سازی قرار بود آزادسازی قیمت ها در طول 5 سال صورت پذیرد ولی متأسفانه با توجه به مسائل حاشیه ای و برخی از مصلحت اندیشه های سیاسی این زمان بندی قانونی تاکنون رعایت نشده و حتی سال به سال نیز به تأخیر می افتد که هزینه این عدم مدیریت زمان به ضرر اقتصاد کشور و به تبع آن استانها می باشد. هر چند که عنوان میگردد این اقدام(آزادسازی قیمت ها) فشار اقتصادی زیادی برای ملت به همراه خواهد داشت که سخن منطقی و درستی نیز هست. ولی باید قبول کنیم که این گذر سرنوشت ساز تاریخی را مردم شریف و بزرگوار این مرزوبوم با ایثار، تحمل و با لحاظ نمودن منافع ملی به منافع خود، می بایست تجربه کنند. مشروط بر اینکه دولت مردان شرایط لازم برای این فضا را آماده نمایند و در این خصوص صادقانه با مردم سخن بگویند نکته ای که دولت ها از بازگو کردن آن به نوعی واهمه دارند.

 بنابر این دولت باید با اتخاذ برنامه های متنوع اجتماعی و فرهنگی مردم را برای رویارویی با این انقلاب اقتصادی آماده کند.یکی از این برنامه ها، ترغیب و تشویق مردم جهت تغییر الگوی مصرف فعلی شان است که در حال حاضر از وضعیت مناسبی برخوردار نیست. خانواده ها با روند فعلی الگوی مصرف در جامعه نمی توانند با پیامدهای آزادسازی قیمت ها مبارزه کنند. لذا باید هرچه سریعتر در این باب تغییرات اساسی در الگوی زندگی خود بوجود آورند و دولت در این راستا باید فعالانه وارد عمل شود در غیر اینصورت آزاد سازی قیمت ها براکثر مردم فشار مضاعفی را وارد خواهد کرد که جبران آن برای برخی از دهک های پایین جامعه مقدور نخواهد بود.

علی ایحال انتظار میرود دولت و مجلس شورای اسلامی با بسترسازی جامع و مستمر خود در راستای تغییر الگوی مصرف مردم قدمهای عملی رابردارند. و اگر خودشان در این راستا پیش قدم باشند قطعاً تأثیرگذارتر خواهد بود. دیگر نمی توان شاهد اینهمه فساد در جامعه بود و از مردم انتظار داشت که درست و بهینه مصرف کنند که این دو موضوع در تضاد هم قرار دارند. این وضعیت مردم جامعه را به عدم همراهی با برنامه های دولت بویژه(انصراف از یارانه) سوق میدهد.تا این شکاف بی اعتمادی درجامعه هست نمی توان به موفقیت برنامه های دولت امیدوار بود. به امید حذف شکاف بی اعتمادی ایجاد شده بین مردم و دولت.

 






تاریخ : چهارشنبه 94/1/26 | 8:17 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

سریال در حاشیه، بیانگر مشکلات جامعه پزشکی کشور

این روزها شاهد پخش سریال درحاشیه مهران مدیری در شبکه سه سیما هستیم که از زمان شروع پخش آن اعتراض وانتقاد پزشکان ومتخصصان حوزه نظام پزشکی را بدنبال داشته است. به نظر می آید تمامی موضوعات مطرح شده درسریال مزبور هرچند دارای چاشنی اغراق آمیز زیاد می باشدولی بیانگر مشکلات جامعه پزشکی کشورمان است که درچرای آن به موارد ذیل اشاره می گردد:

1-بخوبی میدانیم تمامی سریالها وفیلمهای سینمایی ساخته شده در کل جهان ،همگی بیانگرمسایل موجود در سطح جامعه آن کشورها در بخش های مختلف سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی می باشدو نهایتا درقالب فیلمنامه های جنایی ،طنز، کمدی ودرام تهیه وازطریق سیماو سینما دراختیار مخاطبان قرار میگیرد. بطبع این سریال (درحاشیه) نیز از این موضوع مستثنی نبوده ونشانگر چالش های موجود در حوزه پزشکی کشور، البته باچاشنی طنزواغراق آمیز می باشد.بنابراین مسایل مختلف موجود باعث تقویت وتحریک تهیه کنندگان، کارکردان ونویسندگان هنری در کشورها میشود که نهایتأ درقالب سریال یا فیلم پخش میگردد.

2-در اخبار 20/30شبکه دو سیما ،برنامه ای پخش میشود با عنوان حاشیه های پزشکی که به احتمال زیاد جناب مدیری عنوان سریال خود را از آن اقتباس کرده است. چرا که در آن برنامه (حاشیه های پزشکی)به مواردی از جمله عدم پذیرش بیماران به خاطر نداشتن پول ، متفاوت بودن هزینه های اخذ شده از بیمار باهزینه های موجود در پرونده بیمارستانی وی وعدم وجود پزشکان متخصص  در اورژانس و غیره توجه میشود که همگی آنها واقعی می باشد. فلذا محتوای موضوعات سریال در حاشیه عین واقعیت های نظام پزشکی کشور می باشد.

3-بنده به شخصه از نزدیک شاهد برخی از معضلات موجود درنظام درمان کشور بوده  ام. طوری که آقای دکتر جراح ارتوپد برای عمل پای مادرم که شکسته بود تعدادی لوازم پزشکی تجویز کرد ومانیز آنها را تهیه کردیم .پرستار بیمارستان گفت قبل از تحویل لوازم به اتاق عمل باید آقای دکتر معالج آنها را تایید کند .درکمال ناباوری آقای دکتر در مطب خود برای دیدن سه قطعه آهن ازما ویزیت یک بیمار را گرفت .این شرایط ممکن است در مقیاس بزرگ وکوچک برای اکثر خوانندگان این یادداشت اتفاق افتاده باشد. قطعا چنین پزشکانی از دیدن این سریال که بیانگر عدم وجدان کاری ومقدم بودن پول بر تمام شئونات انسانی ،اخلاقی ودینی می باشد؛ناراحت ومعترض خواهند بود .

4-اگررفتار، اخلاق وکردار پزشکان متناسب با سوگند نامه پزشکی است وتا کنون نیز براساس آن در شغل خودفعالیت کرده اند لذا دیگر نیازی به اعتراض نیست. چراکه در این حالت هیچگونه مسأله پزشکی در کشور وجود نخواهد داشت تا زمینه ساز فیلم وسریال مانند سریال در حاشیه باشد.پس حتمأکاسه ای زیر نیم کاسه ی خدمات پزشکی در کشور است که درقالب این سریال خودرا نشان داده است.

البته کم نیستند پزشکانی که صادقانه وبی منت در حال خدمت به افراد جامعه خود می باشند .اینها افرادی هستندکه ازدیدن این سریال می خندند واز آن لذت می برند، چون که محتوای سریال شامل آنها نمی شود واعتراض نیز نمی کنند.

 

درپایان امیدوارم این سریال باعث تقویت دیدگاه مثبت در پزشگان به ویژه آنهایی که معترض هستند شودوبا شعارزیر پذیرای بیماران خود باشند:

<<مشکلات روحی وروانی شما بیمار عزیز، واس ماس >>

 

 






تاریخ : دوشنبه 94/1/24 | 11:31 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

فرق بین مدیریت علمی با مدیریت ایرانی

مدیریت علمی: موفقیت مدیر بر اساس پیشرفت مجموعه تحت مدیریتش سنجیده میشود.
مدیریت ایرانی: موفقیت مدیر سنجیده نمیشود، خود مدیر بودن نشانه موفقیت است.

مدیریت علمی: مدیران بعضی وقتها استعفا میدهند.
مدیریت ایرانی: عشق به خدمت مانع از استعفا میشود.

مدیریت علمی: افراد از مشاغل پایین شروع میکنند و به تدریج ممکن است مدیر شوند.
مدیریت ایرانی: افراد مدیر مادرزادی هستند و اولین شغلشان در بیست سالگی مدیریت است.

مدیریت علمی: برای یک پست مدیریت، دنبال مدیر میگردند.
مدیریت ایرانی: برای یک فرد، دنبال پست مدیریت میگردند و در صورت لزوم این پست ساخته میشود.

مدیریت علمی: یک کارمند ساده ممکن است 3سال بعد مدیر شود.
مدیریت ایرانی: یک کارمند ساده، 3سال بعد همان کارمند ساده است،درحالیکه مدیرش 3بار عوض شده.

مدیریت علمی: اگر بخواهند از دانش و تجربه کسی حداکثر استفاده را بکنند، او را مشاور مدیریت میکنند.
مدیریت ایرانی: اگر بخواهند از کسی هیچ استفاده ای نکنند، او را مشاور مدیریت میکنند.

مدیریت علمی: اگر کسی از کار برکنار شود، عذرخواهی میکند و حتی ممکن است محاکمه شود.
مدیریت ایرانی: اگر کسی از کار برکنار شود، طی مراسمی از او تقدیر میشود و پست مدیریت جدید میگیرد.

مدیریت علمی: مدیران بصورت مستقل استخدام و برکنار میشوند، ولی بصورت گروهی کار میکنند.
مدیریت ایرانی: مدیران بصورت مستقل وغیرهماهنگ کار میکنند،وبصورت گروهی استخدام و برکنار میشوند.

مدیریت علمی: برای استخدام مدیر، در روزنامه آگهی میدهند و با برخی مصاحبه میکنند.
مدیریت ایرانی: برای استخدام مدیر، به فرد مورد نظر تلفن میکنند.

مدیریت علمی: زمان پایان کار یک مدیر و شروع کار مدیر بعدی از قبل مشخص است.
مدیریت ایرانی: مدیران در همان روز حکم مدیریت یا برکناریشان را میگیرند.

مدیریت علمی: همه میدانند درآمد قانونی یک مدیر زیاد است.
مدیریت ایرانی: مدیران انسانهای ساده زیستی هستند که درآمدشان به کسی ربطی ندارد.

مدیریت علمی: شما مدیرتان را با اسم کوچک صدا میزنید.
مدیریت ایرانی: شما مدیرتان را صدا نمیزنید، چون اصلاً به شما وقت ملاقات نمیدهد.

مدیریت علمی: برای مدیریت، سابقه کار مفید و لیاقت لازم است.
مدیریت ایرانی: برای مدیریت، مورد اعتماد بودن کفایت میکند.




 

 






تاریخ : دوشنبه 94/1/24 | 7:46 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

1- قاطع،امامهربان باشید.

2- جدی ،امالطیف باشید.

3- در انجام کارها روی شیوه‌ای خاص تأکید نکنید. شاید کسی بتواند از مسیر کوتاه‌تر و بهتری شما را به مقصد برساند.
4- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ کدام به تنهایی رهگشا نیستند، مثل اکسیژن و هیدروژن که از ترکیب معینی از آنها هوای تنفس ما تأمین می‌شود، می‌توان با آمیختن دانش و تجربه، راهکارهای حیاتی و استثنایی خلق کرد.
5- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط کار در کارایی کارمندان مؤثر است.
6- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه کاری آنها را از بین نبرید.
7- از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.
8- با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نکنید.
9- در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم، کوشا باشید.
10- برای ارتقای سطح دانش کارمندان و افزایش بهره‌وری آنان، کلاسهای آموزشی ترتیب دهید و از لوازم کمک آموزشی بهره گیرید.
11- دقت کنید که توبیخ کارمند خطاکار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود.
12- در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.
13- سعی کنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.
14- طوری رفتار کنید که دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب کنند و آینده کاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم کنند.
15- هرگز در حضور کارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نکنید.

16- همواره معلم باشیدویادتان باشدکه همکاران شماازرفتارشمابیشترازگفتارشمامی آموزند.

17- شمایانماینده شمابایددرهمه صحنه های شادی وغم همکارانتان حضور داشته باشد.

 18- با شروع به موقع جلسات، وقت‌شناسی را عملاً به حاضرین بیاموزید.
19- در انجام کارها به سه نکته بیش از بقیه نکات توجه کنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.
20- انتقاد پذیر باشید.

 

 






تاریخ : شنبه 94/1/22 | 9:17 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

 

تقدیم به همه مادران،مادرانی که هستندومادرانی که در بین ما نیستندجزء یادشان

وقتی که تو 1 ساله بودی، اون (مادر) بهت غذا می داد و تو رو می شست و به اصطلاح، تو رو خشک می کرد؛ تو هم با گریه و اذیت کردن در تمام شب، از اون تشکر می کردی.

وقتی که تو 2 ساله بودی، اون بهت یاد داد که چه جوری راه بری، تو هم این طور ازش تشکر می کردی که وقتی صدات می زد، محل نمی گذاشتی و فرار می کردی.

 وقتی که تو 3 ساله بودی، اون با عشق تمام، غذایت را آماده می کرد؛ تو هم با ریختن غذا در کف اتاق، ازش تشکر می کردی.

وقتی که تو 4 ساله بودی، اون برات مداد رنگی خرید؛ تو هم با رنگ کردن میز و دیوار، ازش تشکر می کردی تا نشون بدی که چقدر هنرمندی.

وقتی که 5 ساله بودی، اون لباس تمیز و شیک به تنت کرد تا به تعطیلات بری، تو هم با انداختن خودت توی خاک و گل، ازش تشکر کردی.

وقتی که تو 6 ساله بودی، اون تو رو تا مدرسه ات همراه می کرد؛ تو هم با فریاد زدن؛((من نمی خوام برم))، ازش تشکر کردی

وقتی که هفت ساله بودی، اون برات وسایل بازی خرید؛ تو هم با پرت کردن توپ به پنجره همسایه، ازش تشکر کردی.

وقتی که 8 ساله بودی، اون برات بستنی می خرید، تو هم با چکوندن(بستنی) به روی تمام لباست، ازش تشکر می کردی.

وقتی که 9 ساله بودی، اون هزینه کلاس های فوق برنامه تو رو پرداخت، تو هم بدون زحمت دادن به خودت برای یادگیری، ازش تشکر کردی و به جاش فقط فکرمسخره بازی بودی.

وقتی که 10 ساله بودی، اون تمام روز رو معطل تو بود و رانندگی کرد تا تو رو ار تمرین فوتبال به کلاس تقویتی و از اونجا به جشن تولد دوستت ببرد، تو هم با بیرون پریدن از ماشین، بدون اینکه پشت سرت رو هم نگاه کنی، ازش تشکر کردی.

وقتی که 11 ساله بودی، اون تو و دوستت رو برای دیدن فیلم به سینما برد، تو هم ازش خواستی که در یه ردیف دیگه بشینه و بگذاره که راحت باشین و این جوری ازش تشکر کردی.

وقتی که 12 ساله بودی، اون تو رو از تماشای بعضی برنامه های تلویزیون برحذر داشت؛ تو هم صبر کردی تا از خونه بیرون بره و کار خودت رو بکنی و این جوری ازش تشکر کردی.

وقتی 13 ساله بودی،اون بهت پیشنهاد داد که موها تو اصلاح کنی، تو هم با گفتن؛ (( تو سلیقه نداری، من هر جور که راحتم زندگی می کنم)). ازش تشکر کردی.

وقتی که 14 ساله بودی، اون هزینه اردوی یک ماهه تابستان رو برات پرداخت کرد؛ تو هم با فراموش کردن یک تلفن یا یک نامه ساده، ازش تشکر کردی.

وقتی که 15 ساله بودی، اون از سرکار برگشت و می خواست تو رو در آغوش بگیره و ابراز محبت کنه، تو هم با قفل کردن در اتاقت نمی گذاشتی که وارد بشه و این جوری ازش تشکر می کردی که خستگیش حسابی دربره!

وقتی که 16 ساله بودی، اون بهت یاد داد که چطوری ماشین برونی، تو هم هر وقت که می تونستی ماشینش رو برمی داشتی و می رفتی و بعضی وقت ها هم خردش می کردی.

وقتی که 17 ساله بودی، اون منتظر یه تماس بود، تو هم تمام شب رو با تلفن صحبت کردی و این جوری ازش تشکر کردی.

وقتی که 18 ساله بودی، اون در جشن فارغ التحصیلی و دبیرستانت از خوشحالی گریه می کرد، تو هم به خاطر این همه زحمتی که برات کشیده بود تا تموم شدن جشن پیش مادرت نبودی.

وقتی که 19 ساله بودی، اون شهریه دانشگاهت رو پرداخت. همچنین، تو رو تا دانشگاه رسوند و وسایلت رو هم حمل کرد؛ تو هم به خاطر اینکه نمی خواستی بهت بگن بچه مامانی، با گفتن یه خداحافظی خشک و خالی، بیرون خوابگاه ازش جدا شدی و اون همون جا خشکش زد.

وقتی که 20 ساله بودی، اون ازت پرسید که آیا شخص خاصی برای ازدواج در نظرت هست؟ تو هم با گفتن ((به تو ربطی نداره! من خودم بلدم واسه زندگیم تصمیم بگیرم))، ازش تشکر کردی.

وقتی 22 ساله بودی،اون تو رو در جشن فارغ التحصیلی دانشگاهت در آغوش گرفت، تو هم ازش پرسیدی:(( هزینه سفر به اروپا برام تهیه می کنی؟))

وقتی که 23 ساله بودی، اون برای اولین آپارتمانت، به جای کادو، یه عالمه اثاثیه خرید، تو هم پیش دوستانت بهش گفتی(( اون اثاثیه ها چقدر زشتن))

وقتی که 24 ساله بودی، اون دارایی های تو رو دید و در مورد اینکه در آینده می خوای با اونها چی کار کنی ازت سؤال کرد؛ تو هم چون دیگه هیکلت بزرگ تر از اون شده بود، با دریدگی و صدایی که ناشی از خشم بود، فریاد زدی؛((مادر، لطفاً تو کار من دخالت نکنیدً اعصاب ندارم!))

وقتی که 25 ساله بودی، اون کمکت کرد تا هزینه های عروسی رو پرداخت کنی و در حالی که گریه می کرد، بهت گفت:(( دلم برات خیلی تنگ می شه)) تو هم به جاش یه جای دور رو برای زندگیت انتخاب کردی که مادرت مزاحمت نباشد.

وقتی که 30 ساله بودی، اون از طریق شخص دیگه ای فهمید که تو بچه دار شدی و به تو زنگ زد؛ تو هم با گفتن این جمله ازش تشکر کردی:(( همه چیز دیگه تغییر کرده)) و چون خانومت می خواست بره پارک، فوری تلفن رو قطع کردی.

وقتی که 40 ساله بودی، اون بهت زنگ زد تا سالگرد فوت پدرت رو بهت یادآوری کنه؛ تو هم با گفتن(( من الان خیلی گرفتارم)) ازش تشکر کردی و بهش تسلیت گفتی.

وقتی که 50 ساله بودی، اون دیگه خیلی پیر و مریض شده بود و به مراقبت و کمک تو احتیاج داشت؛ تو هم با سخنرانی کردن در مورد اینکه والدین سربار فرزندانشان می شوند، ازش تشکر کردی.

و سپس...

یک روز بهت می گن مادرت در تنهایی مرده و چند روز بعد از مرگش جنازه اون رو همسایه ها پیدا کردن و تو... و تو راحت باشی؛ اما تمام کارهایی که تو در حق مادرت انجام ندادی، مثل تندر بر قلبت فرود میاد، چون دیگه کسی نیست که فقط به خاطر خودت، نه به خاطر چیزهای دیگه تو رو از صمیم قلب دوست داشته باشد.

اگه مادرت هنوز زنده است، فراموش نکن که بیشتر از همیشه بهش محبت کنی و اگه زنده نیست، محبت های بی دریغش رو فراموش نکن و به راحتی از اونها نگذر و از خدا بخواه که اون رو بیامرزه.

همیشه به یاد داشته باش که به مادرت محبت کنی و اونو دوست داشته باشی؛ چون در طول عمرت فقط یک مادر داری، ولی هزاران دوست، هزاران فرصت تفریح، هزاران ساعت و وقت برای کارهای دیگه و...

نکته:

آیا می دونستید که بدن انسان می تونه تا 45 واحد درد رو تحمل کنه؛ اما در زمان تولد یک نوزاد مادر تا 57 واحد درد رو احساس می کنه! این معادل شکسته شدن همزمان 20 استخوان.

مادرتون رو خیلی دوست داشته باشید

منبع:

کتاب تو، تویی؟! امیر رضا آرمیون صفحه 142 الی 51

 

 

 






تاریخ : پنج شنبه 94/1/20 | 7:51 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

           خدمت کنید و خدمتتان را بگویید

آنی که برای شما مهم است، خدمت کردن به همه طبقات، خصوصاً مستضعف ها و خصوصاً محرومین( است) که در طول تاریخ محروم بوده اند. به این بیچاره ها، باید خدمت کنید و خدمتتان را بگویید به آنهاو وقتی گفته می شود، عمل دنبالش باشد و انشاءالله امیدوارم که اگر انگیزه این طور باشد و شما موفق بشوید و انشاءالله موفق می شوید.

سفارش دوم این است که بین خودتان، بین وزرایی که هستند، بین دولتی ها که هستند، برادری باشد. شما برای اسلام می خواهید خدمت کنید، نمیخواهید که برای خودتان کاری بکنید، شما می خواهید برای این ملت محروم در طول تاریخ، خدمت بکنید، نمی خواهید که جیب خودتان را پر کنید. شما این جور نیستید، هیچ گاه وقتی این طور شد، داعیه بر این که با هم مبارزه و معارضه بکنید، نیست نصیحت است من می کنم؛ ولو می دانم که شما هیچ کدام این وضع را ندارید و من امیدوارم که انشاءالله، خداوند شما را حفظ کند و هر کدام در کارهای خودتان موفق باشید. آیا واقعاً وضعیت برخی از مسئولین کشوری ما در حال حاضرآن طورکه بنیانگذار انقلاب انتظار داشت می باشد. خودتان قضاوت کنید.

منبع: صحیفه امام خمینی(ره)، ج18 

 

 

 

 






تاریخ : پنج شنبه 94/1/20 | 12:17 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

نسیم ملل

در شبکه نسیم، میان برنامه ی به نام نسیم ملل پخش می شود. در این برنامه تلویزیونی کوتاه، جاهای دیدنی، تفریحی، گردشگری ومبلمان شهری، شهرهای بزرگ دنیا معرفی میگردد.

موضوعی که از این برنامه قابل استنباط می باشد، این نکته است که در آن کشورها به ظرفیت و داشته ها (وضع موجود) اهمیت داده میشود و با برنامه ریزی درست و دقیق به نحوه احسن حداکثر بهره برداری را از آن ها به عمل آورده ومیآورند. همچنین به نظر میآید در آن کشورها مدیران کلان و میانی شهرهای مذکور، منافع ملی را به منافع فردی خود ترجیح میدهند. لذا توانسته اند فضاهای زیبا و دلنشین را برای شهروندان خود و دیگر انسان ها (گردشگران) بوجود آورند.

اگر به ظرفیت ها و داشته های خودمان که در صورت مدیریت شهری مناسب و آینده نگری(آمایش سرزمین) و بدون ملاحظات سیاسی توجه کنیم، قطعاً یک سرو گردن از شهرهای مهم اروپایی بالاتر خواهیم بود. متأسفانه به دلایل مختلف از جمله نگاه سیاسی به همه امور، ترجیح دادن منافع فردی به منافع ملی، نداشتن برنامه جامع مدیریت شهری ، پائین بودن فرهنگ شهرنشینی و عدم استفاده از افراد متخصص درمدیریت شهری، تاکنون نتوانسته ایم در ایجاد یک مبلمان شهری مناسب با حفظ هویت ملی خود، موفق باشیم.

پیشنهاد می گردد مدیران و مسئولین مدیریت شهری در سراسر کشوراگراز سیاسی کاریها فرصت پیدا کردند.حتما به منظور افزایش افق دیدگاه های خود در خصوص مبلمان شهری، باز پخش برنامه نسیم ملل را از شبکه مزبور پی گیری کنند تا ببینند که مدیریت ایده آل و قابل پسند برای شهروندان داخل و هم برای کسانی که وارد کشور می شوند چگونه باید باشد و از چه شاخص های مهم و اساسی باید پیروی کند.

 

 






تاریخ : سه شنبه 94/1/18 | 11:15 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()

حاشیه های غلط در دل آیین ها و رسوم کهن

امروزه شاهد حمله به اعتقادات مسلمانان از سوی اکثر کشورهای اروپایی با موضوع اسلام ستیزی یا اسلام هراسی در سراسر دنیا هستیم. از جمله آن می توان به تمسخر پیامبران الهی، زیر سؤال بردن معجزات الهی، ایجاد شک و تردید در اصل تاریخ نگاری دینی و تدوین متون متجدّد که مهمترین عنوان آنهاهمان کتاب آیات شیطانی است. که می توان همه ی آن ها را در راستای اسلام هراسی تعبیر کرد. بنابراین با توجه به شرایط به وجود آمده در فضای بین المللی نسبت به مسلمانان و اعتقادات آنهاو ایجاد فرقه های منحرف مخالف با اسلام ناب محمدی، ضروری است که از هر گونه عمل و رفتاری که فاقد پشتوانه منطقی، علمی و دینی می باشد به شدت پرهیز گردد تا زمینه جو سازی برای دشمنان علیه مسلمانان به وجود نیاید.

متأسفانه در شروع سال جدید نیز باز هم شاهد برخی از اعمال و حرکاتی از سوی برخی از افراد در حاشیه اجرای آئین و رسوم ملی این مرز و بوم بودیم که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-      برابر آئین و رسوم کهن، آخرین شب چهارشنبه سال، ایرانیان آتش روشن کرده و از روی آن می پرند و جشن و شادی می کنند. در جنب این آئین که نشانگر نور الهی و یادآور معجزه بزرگ الهی ( انداختن ابراهیم (ص) در آتش) در کنار اعیاد دینی بزرگ همچون عید قربان و کریسمس، شاهد برخی از رفتارهای غیر متعارف از جمله بر پا کردن آتش های آنچنانی و استفاده از انواع بمب های خطرناک که شب چهارشنبه سوری آخر سال را تبدیل به صحنه جنگ داخلی می کند هستیم ودر این بین متاسفانه تعدادی از هموطنان کشته ، نقص عضو ویا دچار سوختگی های شدید میشوند. که می تواند ریشه و اهداف شب چهارشنبه سوری را به حاشیه بکشاند و این ان چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند تا مسلمانان را افرادی جنگجو و خطرناک نشان بدهند که علیرغم وجود نصایح و توصیه های بزرگان الهی و متون دینی خود که جسم انسان امانت الهی است و باید در حفظ آن کوشید، توجه نمی کنند و به خود آسیب می رسانند.

2-      در استان اردبیل برابر رسم و آئین قدیمی، دختران و بانوان به نیت برآورده شدن آرزوهای خود، روز پس از چهارشنبه سوری در کنار رودخانه ها حاضر می شوند و دعا و قرآن می خوانند. این اعمال پسندیده بوده و نشانگر مقدس بودن آب به عنوان مهمترین نعمت خداوند بزرگ وهمچنین ترویج مقوله دعا به درگاه خداوند متعال به عنوان پل ارتباطی با آفریننده همه ی جهان و طبیعت زیبا می باشد. متأسفانه این آئین کهن نیز با حرکاتی همچون پرتاب کفش کهنه به رودخانه و شکستن کوزه های پر آب و قیچی کردن آب رودخانه، زیر سؤال می رود. هر چند که در سراسر دنیا شاهد اعمال و حرکاتی بدتر از مصادیق عنوان شده در متن یادداشت در برنامه های مختلف تلویزیونی هستیم که کل آن ها به دلیل نداشتن پشتوانه علمی و منطقی اشتباه و خرافه می باشد ولی چون از سوی مسلمانان سر نزده،از سوی رسانهای غربی بزرگ نمایی نمی گردد. لذا می طلبد مسئولین فرهنگ عمومی در کشور و استان در سال جدید با تدوین برنامه ها و طرح های متنوع فرهنگی نسبت به آگاه سازی افراد جامعه در راستای پرهیز از حرکات و اعمال غیر متعارف که جز خرافی گرایی و تنزل جایگاه رسوم و آئین کهن نتیجه دیگری ندارد، اقدام نمایند.

بیایید درست فکر و عمل کنیم و آئین و رسوم کهن خود را بدون مسائل حاشیه ای بر پا کنیم، تا بدون حاشیه ماندگار شوند.

 






تاریخ : سه شنبه 94/1/18 | 12:3 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
   1   2      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین