سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

سریال در حاشیه، بیانگر مشکلات جامعه پزشکی کشور

این روزها شاهد پخش سریال درحاشیه مهران مدیری در شبکه سه سیما هستیم که از زمان شروع پخش آن اعتراض وانتقاد پزشکان ومتخصصان حوزه نظام پزشکی را بدنبال داشته است. به نظر می آید تمامی موضوعات مطرح شده درسریال مزبور هرچند دارای چاشنی اغراق آمیز زیاد می باشدولی بیانگر مشکلات جامعه پزشکی کشورمان است که درچرای آن به موارد ذیل اشاره می گردد:

1-بخوبی میدانیم تمامی سریالها وفیلمهای سینمایی ساخته شده در کل جهان ،همگی بیانگرمسایل موجود در سطح جامعه آن کشورها در بخش های مختلف سیاسی ،اجتماعی ،فرهنگی و اقتصادی می باشدو نهایتا درقالب فیلمنامه های جنایی ،طنز، کمدی ودرام تهیه وازطریق سیماو سینما دراختیار مخاطبان قرار میگیرد. بطبع این سریال (درحاشیه) نیز از این موضوع مستثنی نبوده ونشانگر چالش های موجود در حوزه پزشکی کشور، البته باچاشنی طنزواغراق آمیز می باشد.بنابراین مسایل مختلف موجود باعث تقویت وتحریک تهیه کنندگان، کارکردان ونویسندگان هنری در کشورها میشود که نهایتأ درقالب سریال یا فیلم پخش میگردد.

2-در اخبار 20/30شبکه دو سیما ،برنامه ای پخش میشود با عنوان حاشیه های پزشکی که به احتمال زیاد جناب مدیری عنوان سریال خود را از آن اقتباس کرده است. چرا که در آن برنامه (حاشیه های پزشکی)به مواردی از جمله عدم پذیرش بیماران به خاطر نداشتن پول ، متفاوت بودن هزینه های اخذ شده از بیمار باهزینه های موجود در پرونده بیمارستانی وی وعدم وجود پزشکان متخصص  در اورژانس و غیره توجه میشود که همگی آنها واقعی می باشد. فلذا محتوای موضوعات سریال در حاشیه عین واقعیت های نظام پزشکی کشور می باشد.

3-بنده به شخصه از نزدیک شاهد برخی از معضلات موجود درنظام درمان کشور بوده  ام. طوری که آقای دکتر جراح ارتوپد برای عمل پای مادرم که شکسته بود تعدادی لوازم پزشکی تجویز کرد ومانیز آنها را تهیه کردیم .پرستار بیمارستان گفت قبل از تحویل لوازم به اتاق عمل باید آقای دکتر معالج آنها را تایید کند .درکمال ناباوری آقای دکتر در مطب خود برای دیدن سه قطعه آهن ازما ویزیت یک بیمار را گرفت .این شرایط ممکن است در مقیاس بزرگ وکوچک برای اکثر خوانندگان این یادداشت اتفاق افتاده باشد. قطعا چنین پزشکانی از دیدن این سریال که بیانگر عدم وجدان کاری ومقدم بودن پول بر تمام شئونات انسانی ،اخلاقی ودینی می باشد؛ناراحت ومعترض خواهند بود .

4-اگررفتار، اخلاق وکردار پزشکان متناسب با سوگند نامه پزشکی است وتا کنون نیز براساس آن در شغل خودفعالیت کرده اند لذا دیگر نیازی به اعتراض نیست. چراکه در این حالت هیچگونه مسأله پزشکی در کشور وجود نخواهد داشت تا زمینه ساز فیلم وسریال مانند سریال در حاشیه باشد.پس حتمأکاسه ای زیر نیم کاسه ی خدمات پزشکی در کشور است که درقالب این سریال خودرا نشان داده است.

البته کم نیستند پزشکانی که صادقانه وبی منت در حال خدمت به افراد جامعه خود می باشند .اینها افرادی هستندکه ازدیدن این سریال می خندند واز آن لذت می برند، چون که محتوای سریال شامل آنها نمی شود واعتراض نیز نمی کنند.

 

درپایان امیدوارم این سریال باعث تقویت دیدگاه مثبت در پزشگان به ویژه آنهایی که معترض هستند شودوبا شعارزیر پذیرای بیماران خود باشند:

<<مشکلات روحی وروانی شما بیمار عزیز، واس ماس >>

 

 






تاریخ : دوشنبه 94/1/24 | 11:31 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین