سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد ...

مفهوم کلمه نظارت معمولا برای اکثر فارغ التحصیلان ودانشجویان ترم آخر رشته مدیریت کلمه ی آشنای می باشد. بطور کلی درهمه کتابهای مدیریت بویژه مدیریت پروژه برای نظارت سه مرحله پیش بینی شده است :

-مرحله قبل از اجرا

-مرحله حین اجرا

-مرحله بعد از اجرا

هر کدام از این مراحل از اصول و قواعد خاص خود پیروی می کنند که انجام درست آنها نهایتا منجر به افزایش کیفیت موضوع مورد نظارت می گردد. طرح مسکن مهر را اگر به عنوان یک پروژه می دانستیم و سه مرحله مورد اشاره را به صورت علمی و کارشناسی شده در آن رعایت می کردیم قطعا شاهد خروجی بهتری دراین خصوص بودیم که بررسی وضعیت موجود مسکن مهر از این موضوع حکایت نمی کند . در این یادداشت بنا نداریم مسایل و مشکلات مسکن مزبور را مجددا از ابعاد حقوقی، فنی، اجتماعی و اقتصادی کالبد شکافی کنیم چرا که دیگر نه خونی در متقاضیان مسکن مهر مانده و نه حوصله و انگیزه ی درمسئولین جهت تحمل درد جراحی آن ، طوریکه صاحبان مسکن های مورد بحث دیگر به این نتیجه رسیده اند که باید خودشان مشکلات واحد مسکونی خودشان را حل و فصل نمایند. از لحاظ جدول زمانی مدیریت پروژه ،مقوله مسکن مهر در حال حاضر در مرحله سوم نظارت( نظارت بعد از اجرا) قرار گرفته است در این مرحله دست اندرکاران و مسئولین ضمن نظارت و اخذ بازخورد و رفع نواقص پروژه مورد نظارت، خود را برای اجرای طرح جدید و مشابه آماده می کنند که به نظر می آید درخصوص پروژه مسکن مهر هم مسئولین و هم مردم تصمیم گرفته اند عطایش را به لقایش ببخشند زیرا که مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد. در این مرحله حداقل انتظار می رود دوستان در شورای عالی مسکن استان برابر اصول و قواعد مرحله سوم نظارت ، نسبت به تامین روشنایی معابر ،‌ایجاد خدمات رفت و آمد شهری و آسفالت معابر در برخی از ورودی های مسکن مهر شهرستان اردبیل از جمله پیله سحران اقدام عاجل بعمل آورند. چرا به دلیل تاریکی مطلق معابر که بنده چندین نوبت آن را تجربه کرده ام به واقع شبیه صحنه فیلم های ترسناک هالیوود شاید هم بدتر از آن می باشد. امید است متولیان اصلی مسکن مهر برای درک تاریکی مطلق دریکی از شب ها به معابر مزبور سری بزنند به نظر خالی از لطف نخواهد بود برای اینکه "شنیدن کی بود مانند دیدن".

علی ایحال اگر برای مسایل و مشکلات مسکن مهر بویژه منطقه پیله سحران اقدام فوری صورت نگیرد با نزدیک شدن به فصل سرما و یخبندان در استان ، وقوع آسیب های اجتماعی و مهمتر از همه به دلیل قرار گرفتن در منطقه صفر مرزی(پایان محدوده شهری) احتمال حمله ی حیوانات وحشی از جمله گرگ دور از انتظار نمی باشد. بطور متوسط یک فرد ساکن مسکن مهر پیله سحران بعد از پیاده شده از وسیله نقلیه ( نقطه پایان خدمات شهری) حداقل باید 15 دقیقه در تاریکی مطلق پیاده روی کند تا به واحد مسکونی خود برسد. درحال حاضر احتمال وقوع خطر تا حدودی کم می باشد ولی در فصل زمستان احتمال وقوع فاجعه انسانی بسیار زیاد است . هر چند که وجود روشنایی نیز بطور قطع احتمال خطر را از بین نخواهد برد ولی حداقل فرد می تواند خطر پیش روی خود را دیده و عکس العمل نشان دهد که شاید آنهم بی فایده باشد چون کسی به داد او نخواهد رسید. بنابراین بهتر است خدماتی که بعد از اتفاق افتادن حادثه در آن منطقه ایجاد خواهد شد را از لحاظ زمانی به جلو بیاندازیم تا شاهد حوادث تلخ نباشیم یا به عبارت دیگر مقوله علاج واقعه قبل از وقوع را حتی المقدور در این مورد بخصوص جامع عمل بپوشانیم. انشاالله....

 

                                                                                  

 

 

 

 






تاریخ : دوشنبه 94/6/30 | 8:8 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین