سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضرورت ایجاد رشته مدیریت اقساط بانکی برای کارمندان دولت

معمولاً پایان هر ماه یکی از روزهای پر مشغله کارمندان دولت می باشد. چرا که کارمندان محترم جلوی خودپردازها مشغول جا بجایی حقوق خود از کارتی به کارت دیگر می باشند و بیشتر این عملیات ها یا به قولی تراکنش ها اقساط بانکی را شامل می شوند. بعضی از وقت ها به دلیل بیشتر بودن تعداد اقساط بانکی، کارمندان مجبور هستند به دلیل کسری بودجه( کم بودن حقوق) از پرداخت برخی از اقساط بانکی فاکتور بگیرند.

امروزه با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور( رکود- تورمی) و عدم توانایی دولت در پرداخت برخی از مزایا به کارمندان خود، توان پرداختی اقساط بانکی کارمندان به شدت کاهش یافته و در حالت خوش بینانه (کارمندان) می توانند تنها دو مورد از اقساط بانکی خود را پرداخت نمایند و با الباقی آن زندگی خود را مدیریت کنند. در این زمان هست که سر سفره غذا به ویژه موقع وعده نهار، صدای مسلسل وار پیامک ها از سوی بانک های مختلف، پیکر بی جان کارمند را هدف قرار داده و به دلیل عدم پرداخت اقساط، تهدید به فلان و فلان میکنند و کارمند بخت برگشته به جای خوردن غذا به فکر فرو میرود که چطور از این وضعیت خلاصی یابد. حال اگر کارمند قصه ما،ضامن تعدادی از همکار خود باشد و آنها نیز از سر لطف و مهربانی به تعهد خود عمل نکنند و این مهم را نیز به او حواله کنند. دیگر مدیریت این بحران و شوک های اقساط بانکی از توان و دانش موجود در فرد (کارمند) خارج می گردد. به نظر می آید این شرایط به وجود آمده در حوزه نظام اداری کشور ظرفیت و فرصت خوبی است برای نظام آموزش عالی به ویژه مؤسسات غیر دولتی که به منظور افزایش توان و دانش کارمندان جهت مدیریت بحران به وجود آمده و خروج از آن، رشته مدیریت اقساط بانکی را ایجاد نمایند.

این رشته، مثل رشته های دیگر که در حال حاضر بازارکار آن ها وجود ندارد و فارغ التحصیلان آنها بیکار هستند،.نیست و، بر عکس بازارکار آن تا پایان زندگی کارمند ادامه دارد و حتی بعد از او نیز وراث نیز می توانند از مزایای این رشته بهره مند گردند. تنها با این شیوه و روش است که کارمندان می توانند از عهده فشارهای بانکی برآیند ولاغیر......

 

 






تاریخ : سه شنبه 93/12/12 | 11:54 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین