سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                         دیگر زمانی برای آزمایش و خطا وجود ندارد

این روزها شاهد حرف و حدیث های از فنی نبودن و نداشتن مطالعات ژئوتکنیک پروژه راه آهن اردبیل به میانه در رسانه ها و فضای مجازی استان از سوی نمایندگان استان هستیم. این موضوع باعث شده آقایان نسبت به همدیگر خط و نشان بکشند و همدیگر را به مناظره دعوت کنند. حال این سؤال از آقایان مطرح می شود که این حرکات، سخنان چالش برانگیز و دعوت همدیگر به مناظره که این روزها مد سیاسی شده، به غیر از آبرو ریزی و بلند شدن دوباره بوی خیانت و چپاول بیت المال این مرزوبوم در صورت اثبات فنی نبودن این پروژه بزرگ استان و خطا در انتخاب مسیر آن، نفع و سود دیگری به حال این طرح و توسعه استان خواهد داشت؟

دوستان سیاسی به خوبی میدانند که دیگر مردم فهیم استان به این کارها و طرحها غیر کارشناسی دولت گذشته که نتیجه آن این روزها بلای جان اقتصاد این کشور و به تبع آن استانها شده است عادت کرده اند. بنابراین موضوع جدیدی نیست که اینطور در رسانه ها مانور می دهند و همدیگر را به کار کرده یا نکرده متهم می کنند.حال اگر دوستان دل شان به حال پول بیت المال می سوزد، بهتر است پرونده پروژه راه آهن استان را جهت مشخص شدن عوامل اینهمه سهل انگاری در اختیار مراجع ذیربط قرار دهند تا با حیف و میل کنندگان بیت المال این خطه برخورد گردد.

به نظر می آید همه ما از این وقایع و موارد مشابه آن که این روزها به دلیل عدم توجه به بدنه کارشناسی کشور و استان ها و صرفاً برابر ملاحظات سیاسی به وفور خود را نشان می دهد. باید درس گرفته و منبعد در تصمیمات خرد و بزرگ خودمان در مراکز حساس که به نوعی در آن مسئولیت داریم. این اصل مهم( توجه به مطالعات کارشناسی) را سرلوحه کار خود قرار دهیم. چرا که اگر بخواهیم پیشرفت کنیم و از قافله توسعه سایر استانها و در مقیاس بزرگ کشورهای همجوار عقب نمانیم، دیگر زمانی برای آزمایش و خطا وجود ندارد.

علی ایحال در پایان امیدواریم جناب وزیر راه و شهرسازی به جای اظهار تأسف از این مسایل به وجود آمده در باب پروژه مذکور به نقل از سایت ساوالان خبر، با دستور سریع و قاطع با رویکرد بسیجی وار و در راستای جبران زمان از دست رفته نسبت به اتمام پروژه مساعدت نمایند و اگر ایراد فنی در این پروژه وجود ندارد و طرح میتواند روند فعلی خود را طی کند در این ارتباط با مردم استان شفاف سخن بگویند.

 

 






تاریخ : دوشنبه 93/12/11 | 7:55 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین