سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

رتبه بندی کشورهای جهان در شاخص کیفیت زندگی درسال 2015

 

پایگاه اینترنتی NUMBEO، سوئیس را دارای بالاترین کیفیت زندگی و ونزوئلا را دارای بدترین کیفیت زندگی در سال 2015 اعلام کرد.

 پایگاه اینترنتی NUMBEO، در گزارش تازه خود 86 کشور دنیا را مورد مطالعهقرار داده و در این مطالعه کیفیت زندگی مردم را با هم مقایسه کرده است.

«شاخص کیفیت زندگی» خود از هفت زیرشاخه  شامل «شاخص قدرت خرید»، «شاخص امنیت»، «شاخص بهداشت ودرمان»، «شاخص قیمت مصرف‌ کننده»، «شاخص قیمت ملک به نسبت درآمد»، «شاخصمدت زمان رفت و آمد در ترافیک» و «شاخص آلودگی» تشکیل شده است.

با کیفیت ترین و بی کیفیت ترین کشورهای جهان در سال 2015:

در این مطالعه مشخص شد که بالاترین کیفیت زندگی در دنیا به ساکنان سوئیس تعلقدارد. این کشور در سال 2014 نیز رتبه اول را بدست آورده بود.

دومین کشور دنیا از نظر کیفیت زندگی آلمان است. این کشور در سال گذشته در رتبه سوم قرار داشت.

سوئد رتبه سوم ، ایالات متحده آمریکا رتبه چهارم ، فنلاند رتبه پنجم در شاخص کیفیت زندگی قرار گرفته اند. عربستان سعودی در رتبه 12 این رتبه بندی قرار دارد. این کشور در سال 2014 در رتبه 19 قرار داشت.

ایران در شاخص کیفیت زندگی در بین 86 کشورمورد بررسی در جایگاه 80 ام قرار گرفته و جز آخرین کشور باکیفیت جهان در این رتبه بندی شناخته شده است و بعد از ایران کشورهای کامبوج ، مصر، ویتنام، مغولستان و ونزوئلا به عنوان بی کیفیت ترین کشورها برای زندگی معرفی شده اند.

منبع : سایت NUMBEO

 

شادترین و غمگین ترین مردم جهان در سال 2013

مردم کشور دانمارک به عنوان شادترین مردم دنیا در سال 2013 توسط شبکه راه های توسعه پایدار سازمان ملل انتخاب شدند.

شبکه راه‌های توسعه پایدار سازمان ملل (SDSN)، میزان رضایت شهروندان 156 کشور جهان را از زندگی خود مورد ارزیابی قرار داده است که براساس این گزارش دانمارک، نروژ و سوئیس رتبه های اول تا سوم را بدست آوردند.

نمره رضایتمندی شهروندان کشورهای مختلف جهان از زندگی خود از صفر تا ده تعیین شده کهدانمارکنمره 7.693 را کسب کرده و در مقام نخست قرار گرفته است.

نروژبا نمره 7.655 رتبه دوم،سوئیس با نمره 7.650 رتبه سوم،هلندبا نمره 7.512رتبه چهارم وسوئدبا نمره 7.480 رتبه پنجم، شادترین کشورهای جهان را از آن خود کردند.

کشورهای کانادابا نمره 7.477،فنلاندبا نمره 7.389،اتریش با نمره 7.369،ایسلندبا نمره 7.355 واسترالیابا نمره 7.350 به ترتیب در رتبه های ششم تا دهم شادترین کشورهای جهان قرار گرفتند

ایران با نمره 4.643 در رتبه  115 شادترین کشورهای جهان قرار گرفته است.

مردم کشورتوگوبا نمره 2.936 به عنوان غمگین ترین مردم دنیا از سوی شبکه راه های توسعه پایدار سازمان ملل معرفی  شده است.

منبع : سایت (SDSN) سازمان ملل

 






تاریخ : چهارشنبه 93/12/6 | 12:29 عصر | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین