سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ضرورت ایجاد ساعت شمار فساد در کشور

در یکی از کشورهای جهان در سطح شهر تابلوی بزرگی وجود دارد که بدهی دولت لحظه به لحظه در آن نشان داده می شود. در داخل کشور نیز در سایت مرکز آمار ساعت شمار جمعیت وجود دارد که ثانیه به ثانیه افزایش جمعیت کشور در آن ثبت و ضبط می گردد. این ابزارهای آماری در طول شبانه روز مدام در حال تغییر می باشند.

    به نظر می آید این روزها که بطور مداوم یک فساد کوچک و درشت، قارچ گونه در کشور سر از خاک بیرون می آورد، جهت اطلاع رسانی به مردم شریف و همچنین مقایسه و ارائه تحلیل های کارشناسی در این خصوص و از سوی برای اینکه آمارهای فساد درحال افزایش می باشند وخدایی ناکرده به دست فراموشی سپرده نشوند، ضروری است که ساعت شمار فساد در کشور ایجاد گردد. چرا که وقتی اخبار تلویزیون و مطبوعات را بطور روزانه پی گیری می کنیم، روزی نیست که از کشف و پرده برداشتن از فسادهای میلیاردی درکشور خبری نباشد. خبر 20.30 شبکه دوم سیما یکی از شبکه های فعال در این ارتباط هست که بطور جدی پیگیر برخی موضوعات فساد مالی و غیر مالی می باشد. این برنامه خبری تقریباً نزدیک به 2 سال است که ساخت غیرمجاز هتل چندین طبقه در کنار رودخانه جاجرود را رسانه ای کرده و هرزگاهی نیز به جهت اطلاع رسانی از آخرین وضعیت برخورد مسئولین با پروژه مزبور ، پیگیر موضوع میشود.

    به استناد خبر 20.30 مربوط به سال 1393، وزیرمحترم کشور اشاره کردند (که به محض اینکه پرونده هتل مزبور روی میز من قرار بگیرد و اگر غیر قانونی ساخته شده باشد که حتمن نیز همینطور هست، بدون درنگ دستور تخریب ان را میدهم). رئیس کمسیون اصل 90 نیز در همان سال تأکید کردند که هتل برابر بررسی های انجام گرفته غیر قانونی ساخته شده و باید تخریب گردد. همچنین دادستان کل کشور نیزدر آن زمان بر این امر اذعان داشتند. خبر 20.30 مورخ 94/4/9 گزارش سریالی خود را در خصوص هتل در حال ساخت کنار رودخانه جاجرود را مجدداً ارائه داد که در کمال ناباوری شاهد ادامه ساخت و ساز و عدم توقف پروژه بودیم. انگار دوستان گفته های خود را در خصوص هتل مزبور فراموش کرده اند و یا شاید پرونده هنوز به میز کار وزیر کشور نرسیده است تا دستور تخریب را صادر کنند و یا احتمالاً صادر کرده اند ولی هنوز در دبیرخانه وزارتخانه مزبور در حال ثبت و صدور می باشد و هنوز به فرمانداری شهرستان ابلاغ نشده است.

    علی ایحال باز امیدواریم قوه قضائیه همانطور که نیز مقام معظم در دیدار اخیر خود با دست اندرکاران قوه مزبور فرمودند: با قاطعیت و جدیت با فساد برخورد کنند. اگر نتوانیم متناسب با فرمایشات رهبری با فسادها در کشور برخورد کنیم، امید به داشتن جامعه سالم عاری از فساد، آنهم فسادهای کلان با ارقامهای آنچنانی را باید فقط در داستانها و رویاها دید و احساس کرد.

 






تاریخ : یکشنبه 94/4/14 | 7:49 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین