سفارش تبلیغ
صبا ویژن

  ادامه از صفحه قبل

5-ضرورت کارشناسی طراحی یک وب سایت برای تمامی خانوارهای ایرانی به منظور وارد کردن اطلاعات جمعیتی و اقتصادی خانواده با دسترسی تعریف شده و اصلاح آن در صورت نیاز با مدیریت مرکز آمار ایران و یا سازمان ثبت و احوال کشور.

6-تهیه پیوست های فرهنگی درخصوص ضرورت و اهمیت آمار و ارائه صحیح و بموقع آن توسط خانوارها در صورت نیاز و تلاش مداوم در فرهنگ سازی لازم به منظور ایجاد حس مسئولیت در افراد جامعه به منظور ارائه آمار صحیح به پرسشگران.

7-تلاش جهت تجمیع تمامی پایگاههای اطلاعاتی موجود در کشور در یک پایگاه اطلاعاتی جامع و کامل

8- گزارش وزیر محترم اقتصاد مبنی بر وجود 1.400.000 نفر متقاضی وام ازدواج در کل کشور ،نشان دهنده این موضوع است که این تعداد ازدواج درکل کشور ثبت شده و به نوعی زندگی زناشویی خود را آغاز کرده اند . اگر هر کدام از این ازدواج ها منجر به زاد و ولد بطور متوسط 2 نفر گردد به تعداد جمعیت بیش از 2 میلیون نفر درسالهای آتی اضافه خواهد شد. بنابراین ضروریست نسبت به روند افزایش جمعیت و تعجیل در اجرای سیاست های افزایش جمعیت با دقت و وسواس بیشتری توجه گردد.

9-به نظر می آید با اصلاح و آسان سازی ازدواج جوانان در ماهها و سالهای آتی و ترغیب خانواده ها به ازدواج های ساده از طریق فرهنگ سازی و پرهیز از اشرافی گری در این خصوص میتوان نسبت به افزایش جمعیت در آینده نزدیک امیدوار بود.

10-در افزایش جمعیت، نکته مهم کیفیت جمعیت می باشد یعنی تلاش گردد به دلیل حمایت های همه جانبه ، افزایش جمعیت در خانواده ها با درآمد مناسب صورت پذیرد نه در خانواده ها با درآمد پائین و فقیر در این حالت تمامی فشار درتامین مطالبات افزایش جمعیت متوجه دولت خواهد بود چرا که در این خانواده به دلیل فقر مالی حمایت از فرزندان در ابعاد مختلف بهداشتی- تحصیلی و حتی تربیتی امکان پذیر نخواهد بود.و نهایتا نیروی انسانی تربیت یافته کیفیت مطلوب در تاثیرگذاری در آینده کشور را نخواهد داشت%س93

 

 

 

کاهش جمعیت یا
واقعیت های آماری؟

 

 

 

 

 

 

تهیه و تدوین:

اصغر مناف زاده

کارشناس بازار کاراداره کل

تعاون،کارورفاه اجتماعی استان اردبیل

         تابستان 1393






تاریخ : پنج شنبه 93/8/29 | 10:6 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین