سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پر درآمد ترین سیاسیون جهان

گزارش بخش مالی سی ان ان، بر مبنای نرخ کنونی دلار، گزارشی را از میزان حقوق و دستمزد سالانه روسای جمهورو نخست وزیران کشورهای دارای اقتصاد توسعه یافته و نو ظهور منتشر کرده که در این بین، بارک اوباما، با دریافت حقوق سالانه 400 هزار دلار پیشتاز است، پس از باراک اوباما، استفان هارپر، نخست وزیر کانادا، با حقوق سالانه 260 هزار دلار، در رده دوم قرار دارد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان با دریافت سالانه 216 هزار یورو معادل 233 هزار و 383 دلار سومین سیاستمدار پر درآمد جهان است.

رتبه چهارم این رده بندی در اختیار جاکوب زوما، رییس جمهور آفریقای جنوبی قرار دارد. حقوق سالانه وی مبلغی بالغ بر 223 هزار و 500 دلار است. دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، با دستمزد سالانه 141 هزار و 500 یورو معادل 214 هزار و 782 دلار، در رده پنجم قرار دارد.

شنیزو آبه، نخست وزیر ژاپن، از دیگر سیاسیون پر درآمد است. او سالانه 202 هزار و 700 دلار حقوق دریافت می کند. در رده ششم این رده بندی قرار گرفته است.

اما فرانسو اولاند، رییس جمهور فرانسه، در این رده بندی می بایست رتبه بالاتری را کسب می کرد که پس از در اختیار گرفتن ریاست جمهوری در سال 2012، سی درصد از دستمزدش کاسته شد. اولاند در صورت عدم کاهش دستمزد، می بایست سالانه 255 هزار و 600 یورو معادل 274 هزار و 524 دلار دریافت می کرد که در اینصورت پس از اوباما دومین سیاستمدار پر درآمد شناخته می شد، اما وی اکنون 194 هزار و 251 دلار دستمزد دریافت می کند.(رتبه هفتم). ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه پس از اولاند در رتبه هشتم قرار دارد او در حال حاضر سالانه 136 هزار دلار حقوق دریافت می کند. نکته جالب اینکه پوتین پس از مواجه شدن کشورش با بحران مالی سال های اخیر، 10 درصد دستمزدش را کاهش داد.

اما متیورنزی، نخست وزیر کشور بحران زده ایتالیا، با حقوق سالانه 124 هزار و 600 دلار در رتبه نهم قرار داد. دیلماروسف، نخستین رییس جمهورزن برزیل با حقوق 120 هزار دلار، در پشت سر رنزی، در رتبه دهم قرار دارد.

با این اوصاف، بدون قضاوت و تحلیل در خصوص درستی و غلط بودن این گزارش و مبالغه قید شده در آن، آیا بهتر نیست در کشور خودمان نیز به منظور شفاف سازی و همچنین توجه به توسعه عدالت اجتماعی، گزارش مشابهی از دستمزد سیاسیون درجه اول کشور تهیه و منتشر گردد؟

 

 






تاریخ : یکشنبه 94/3/3 | 12:2 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین