سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هشدارهای ضروری برای جویندگان کار

 

1-تنها سازمان ها و دستگاههای دولتی و بانک ها بر طبق قانون جهت برگزاری آزمون های استخدامی هزینه ثبت نام دریافت می کنند ،اقدام محدودی از افراد در بخش خصوصی که آگهی استخدام درج کرده و پس از آن از شما درخواست واریز وجه یا ارسال نقدی آن را می نمایند غیرقانونی و قریب به اتفاق آنها به قصد فریب و کلاهبرداری است.

2-تنها مکان های مجاز جهت کسب فرصت های شغلی در منطقه، مراکز کاریابی های غیردولتی دارای مجوز از ادارات تعاون،کارورفاه اجتماعی است .جهت آشنایی با چنین مراکزی به سایت ادارات کل مزبور مراجعه نمائید.

3-تنها مرجع اعزام نیروی کار به خارج از کشور مراکز کاریابی غیردولتی بین المللی دارای مجوز از وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی می باشد. و اقدام سایر اشخاص حقیقی وحقوقی بدون مجوز در این خصوص نوعی کلاهبرداری و فریب جویندگان کار تلقی میگردد. در این ارتباط متقاضیان
می توانند به سایت وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی مراجعه نمایند.

4-مواظب شرکت های هرمی و کاغذی غیرمجاز باشید و غول تبلیغات آنها را نخورید و به پیامک های ارسالی آنها نیز جواب ندهید. که همگی آنها غیرقانونی می باشد.

5-از اعتماد به کاغذهای تبلیغاتی شغلی نصب شده به دیوارهای محل سکونت خود اجتناب نمائید و هیچگونه وجهی نیز به شماره حساب های اعلامی واریز نکنید. چرا که طبق قانون در معرفی به فرصت های شغلی از طریق مراکز کاریابی غیردولتی سفته از جویندگان کار اخذ و رسید به آنها ارائه میگردد و در صورت عدم جذب در فرصت معرفی شده قابل عودت می باشد.

6-برخی افراد شیاد اقدام به تهیه و تکثیر آگهی های از نشریه بازار کار و روزنامه های مختلف کرده و گاه در تاریخ و سایر اطلاعات آن ها نیز تغییر ایجاد می کنند از خریدن کپی آگهی از افراد متفرقه و یا دکه ها خودداری کنید و در صورت ضرورت با مراجعه به مراکزی که این نشریه یا روزنامه در آن موجود است نظیر کتابخانه ، نسبت به تهیه کپی اقدام نمائید.

7-کاریابی های که در فضای مجازی فعالیت می کنند نیز باید دارای مجوز از ادارات تعاون،کارورفاه اجتماعی استان باشند. در غیر اینصورت غیرقانونی بوده و سایت تقلبی محسوب میگردد. در کاریابی های مجازی دارای مجوز صرفا ثبت نام به طریق اینترنتی انجام می شود و هیچگونه پولی از طریق فضای مجازی به حساب کاریابی واریز نمی گردد و پرداخت حق الزحمه ثبت نام و بکارگماری از طریق مراجعه حضوری به کاریابی صورت می پذیرد.

جویندگان کار می توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را به نزدیک اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی استان یا شهرستان و یا به یکی از مراکز نیروی انتظامی محل سکونت خود اعلام نمایند.

 

 






تاریخ : یکشنبه 93/10/14 | 11:14 صبح | نویسنده : اصغر مناف زاده | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

  • وب میوه ها
  • وب دختر تهرونی
  • وب دو دی ال
  • وب وب آنلاین